واکنش ملی پوش دوچرخه سواری به خبر دوپینگش

فاطمه هداوند ملی پوش دوچرخه سواری سرعت نسبت به محرومیت خود به علت دوپینگ در صفحه شخصی خود واکنش نشان داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۲۰۱۸ در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا از فاطمه هداوند و مائده نظری ملی پوشان دوچرخه سواری سرعت تست دوپینگ گرفته شد که به تازگی نتیجه رسمی آن از سوی وادا مثبت اعلام شد. این ۲ رکابزن به مدت ۴ سال از فعالیت در دوچرخه سواری محروم شدند.

واکنش ملی پوش دوچرخه سواری به خبر دوپینگش

فاطمه هداوند ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان در صفحه شخصی خود نسبت به خبر محرومیت و دوپینگ خود واکنش نشان داد و این گونه نوشت:

در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در حالی که به شدت برای مسابقات قهرمانی آسیا مالزی در اهواز تمرین می‌کردیم، بعد از گذشت چند روز من به همراه مائده نظری ملی پوش دوچرخه سواری احساس کردیم مزه پروتئیتی که استفاده می‌کردیم، تغییر کرده است. این موضوع را به مربی تیم ملی سرعت اطلاع دادیم. او گفت که احتمالا به خاطر هوا و شرایط است و باعث شد ما به مصرف این پروتئین ادامه بدهیم. همزمان با این اتفاق یکی از هم تیمی‌های ما اردوی تیم ملی را بدون هیچ دلیل منطقی ترک کرد. زمانی که به مسابقات مالزی اعزام شدیم در روز سوم من به شدت بی حال و خسته شدم و حتی مائده نظری یک شب در بیمارستان بستری شد.

او در ادامه پست خود در اینستاگرام عنوان کرد: یک ماه پس از برگشت به ایران، فدراسیون تماس گرفت و تست من و نظری را مثبت اعلام کرد. ماده ممنوعه را متاندیونین اعلام کردند و این ماده اصلا تاثیر مثبتی روی رشته دوچرخه سواری ندارد. چطور امکان دارد منی که به سختی ماده مکمل استفاده می‌کنم تستم مثبت شود! مطمئنا اگر دوپینگ کرده بودم با آرامش تست نمی‌دادم و مثل بسیاری از ورزشکاران و دوچرخه سواران از تست دادن فرار می‌کردم. خلاصه ننگ دوپینگی بودن را به پیشانی ما چسباندند چراکه این اتفاق  آرزوی افراد زیادی بود.  

واکنش ملی پوش دوچرخه سواری به خبر دوپینگش

هداوند در ادامه گفت: بعد از گذشت بیش از ۲ سال به سختی حاضر شدیم با اینکه موضوع دوپینگ را قبول نداشتیم حکم خود را امضا کنیم. هیچکس حمایتی از ما نکرد و علت زنده کردن این موضوع پس از این زمان طولانی را نمی‌دانم. قرار شد پس از امضا کردن شرایط برای ما بهتر شود، اما گویا بدتر شده است.

هر روز در رسانه‌ای خبر دوپینگ ما مطرح می‌شود. از تمام افرادی که به این موضوع دامن زدند، با اینکه همه آن‌ها می‌دانستند که ما اشتباهی مرتکب نشده ایم، نمی‌گذرم.  


بیشتر بخوانید: ۲ بانوی رکابزن ۴ سال محروم شدند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار