برخورد جدی با عاملان اتصال فاضلاب به قنات‌های شهری

مدیر پایگاه قنات‌های زارچ و حسن آباد مهریز گفت: با افزادی که فاضلاب‌های خود را به قنات‌های شهری متصل کنند برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، ابراهیم کاظم نژند مدیر پایگاه قنات‌های زارچ و حسن آباد مهریز یزد با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداری از مواریث فرهنگی بخصوص قنات‌ها وظیفه همگانی است، گفت: کسانی که اقدام به وصل فاضلاب به قنات‌های شهر کرده‌اند نسبت به حذف آن‌ها و جایگزینی با سیستم‌های شهری یا جذبی اقدام کنند، در غیر این صورت، با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

او افزود: در ادامه اقدامات در قنات جهانی زارچ و پایش‌های انجام شده  از سوی تیم پایگاه جهانی قنات در میدان امیر چخماق، با یک مورد وصل فاضلاب به چاه موجود در میدان برخورد و پس از بررسی‌های انجام شده مجرای ورودی به قنات جهانی زارچ مسدود شد.

کاظم نژند اظهار داشت: با توجه به انباشت گل و لای در کف قنات، با لایروبی و ساماندهی گالری قنات، مسیر حرکت آب باز و هموار شد.

مدیر پایگاه قنات‌های زارچ و حسن آباد مهریز یزد افزود: اکنون با اقدامات انجام شده در برنامه احیای قنات زارچ، روان آب قنات در طول مسیر از فهرج تا شهر زارچ برقرار است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار