مدیرکل تامین اجتماعی اردبیل:

۸ هزار کارگر اردبیلی بیمه بیکاری کرونا دریافت می‌کنند

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از ۸ هزار کارگر بیکار شده از شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید بشرخواه، مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: تمام کارگران بیکار شده واحد‌های تولیدی و صنعتی آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا در این استان از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند هستند.

او افزود: سازمان تامین اجتماعی در تامین امنیت و آرامش اقشار تحت پوشش بویژه بیمه‌شدگان و کارفرمایان اقدامات عملی و اجرایی گسترده‌ای انجام داده و نتیجه آن کمک به معیشت کارگران و سایر اقشار تحت پوشش و جلوگیری از آسیب به فعالیت اقتصادی کارفرمایان به عنوان مولدان اشتغال است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار نفر که ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شوند، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اظهارداشت: ۲۰۶ هزار بیمه شده اصلی،۹۰ هزار بیمه شده خاص،۱۱۹ هزار بیمه شده اجباری و ۴۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

بشرخواه افزود: درآمد‌های بیمه اجتماعی کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند و یارانه‌های اعلام شده از سوی دولت به این سازمان نیز بموقع پرداخت نمی‌شود و اگر شرکای اجتماعی سازمان اعم از کارفرمایان و بیمه‌شدگان بموقع حق بیمه‌های خود را پرداخت نکنند سازمان برای انجام خدمات و تعهدات خود با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.