تقویت بیماریابی و رعایت نکات بهداشتی، مهم‌ترین راه مقابله با کرونا

فرماندار شهرستان هندیجان، افزایش قدرت بیماریابی و حرکت مستمر در این مسیر و همچنین رعایت نکات بهداشتی را مهم‌ترین راه مقابله با کرونا دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بویری فرماندار شهرستان هندیجان گفت: جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا و شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان با حضور داوود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان هندیجان و دبیر شورای سلامت این شهرستان برگزار شد.

او ضمن قدردانی از پزشکان پرسنل و پرستاران شبکه بهداشت و درمان در کنترل بیماری کرونا بیان کرد: سیاست اصلی و مهم در مقابله با کرونا حرکت به سمت بیماریابی بیشتر و جداسازی بیماران از افراد سالم است، البته استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز اهمیت زیادی دارد.

بویری افزود: همه ادارات، ارگان‌ها و اصناف باید از ورود افراد و مراجعان بدون ماسک جلوگیری کرده و درصورت امکان ماسک در اختیارشان قرار دهند، همچنین برای حفاری‌های از کمیسون حفاری مجوز اخذ شود و سپس اقدام به حفاری نمایند و درصورت هرگونه شکستگی به هر دلیلی بلافاصله اطلاع داده و آبفا نیز فورا نسبت به رفع شکستگی اقدام نماید.

این مقام مسئول اظهار داشت: همه ادارات و اصناف موظف به ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت هستند، ضمن اینکه رفع نواقص تاسیسات آبرسانی روستا‌ها و نواقص کشتارگاه هندیجان نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

داوود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت درمان هندیجان تصریح کرد: وضعیت بیماری کرونا نسبت به ماه‌های قبل وضعیت مطلوبی ندارد، بطوریکه تعداد موارد مشکوک و مراجعین با مشکلات تنفسی به مرکز ۱۶ ساعته در منطقه هندیجان جنوبی افزایش چشمگیری داشته و مردم باید دستورات بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.