شهرستان طبس دارای بیش از ۳ هزار رقبه موقوفه است

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: این شهرستان دارای ۳ هزار و ۱۳۹ رقبه موقوفه است.

امینی نسب رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: شهرستان طبس دارای ۵۱۳ موقوفه است که از این تعداد متولی ۳۶۰ موقوفه با اداره اوقاف و امور خیریه و ۱۵۳ موقوفه از طریق دادگاه و اداره تحقیق، حکم تولیت گرفتند.

او با اشاره به قدیمی ترین موقوفه شهرستان طبس، افزود: قدیمی ترین موقوفه این شهرستان مربوط به حاج لطفعلی نادمی با ۷۰ فنجان آب، به قدمت ۲۸۷ سال قبل است.

امینی نسب بیان کرد: نیت این موقوفه توزیع خرما بین نیازمندان آن هم در  عید مبعث، غدیر، اعیاد شعبانیه و ماه رمضان است.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان طبس اظهار کرد: بزرگترین و با ارزشترین موقوفه شهرستان نیز مربوط به امیرحسنخانی با  هزار و ۲۷۷رقبه و ۵۱ نیت در زمینه های کمک به فقرا، طلاب، تعذیه داری، عزاداری امام حسین(ع) و همچنین اصلاح سر و توزیع نان شب است.

او عنوان کرد: پارسال تعداد ۷ وقف جدید  متناسب با نیاز روز جامعه و در حوزه های دارو درمان،کمک به دانش آموزان بی بضاعت، در سامانه اوقاف به ثبت رسید.


بیشتر بخوانید


امینی نسب درخصوص اقداماتی که همه ساله در اداره اوقاف این شهرستان انجام می شود، گفت: برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی و بصیر عاشورایی ازجمله این موارد است.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان طبس با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۸ بقعه متبرکه است، عنوان کرد: شاخص ترین آن بقعه امامزاده علی( در بخش دیهوک)،  احمد ابن اسحاق (روستای پیرحاجات)، حسین ابن جعفر (روستای فشا) سید محمد جعفر ابن طیار ازمیغان، خواجه خضر شهر طبس، امام زاده سید حسین روستای رزگ، شیخ احمد زنوغان و شیخ ابراهیم روستای حلوان است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.