مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم عنوان کرد؛

پیش بینی خرید ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان قمی

رادمنش گفت:پیش بینی می شود، امسال ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان قمی خریداری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهزاد رادمنش ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: علاوه بر سیلوی ۱۰۸ هزار تنی شهید آصف نخعی قم که در کیلومتر۱۰ جاده اراک واقع‌شده، شرکت تعاونی روستایی بخش جعفرآباد استان نیز به‌عنوان مباشر خرید، آماده تحویل گندم از کشاورزان بخش است.

او  ادامه داد: البته در انبار‌های شرکت تـعاونی بخش جعفرآباد صرفا محموله‌های با وزن کمتر از ۱۰تن خـریداری و تحـویل می‌شود و محموله‌های با وزن بیش از این مقدار باید به سیلوی ملکی استان تحویل شود.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم افزود:امسال قیمت خرید گندم معمولی با ۴۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل، هر کیلوگرم مبلغ ۲۵ هزار ریال و گندم دروم ۲۶هزار ریال تعیین‌شده است.

رادمنش گفت: از کشاورزان درخواست می‌کنیم به‌منظور سهولت در امر تحویل گندم و نیز دریافت وجه آن، قبل از مراجعه به مراکز خرید، نسبت به ثبت و کنترل اطلاعات زراعی خود در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام نمایند.

سیلوی بتنی شهید نخعی که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸ هزار تن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تن در ساعت در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ایجادشده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

سطح زیر کشت گندم آبی در قم پنج هزار و ۲۰۰ و گندم دیم یک هزار و ۳۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۲۰ هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار