بنیاد بین‌المللی اربعین در قم آغاز به کار کرد

بنیاد بین‌المللی اربعین با حضور فعالان فرهنگی ۱۵ کشور جهان با هدف معرفی پیام حماسه اربعین به جهانیان، در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بنیاد بین‌المللی اربعین، با حضور فعالان فرهنگی و پژوهشی ۱۰ کشور جهان در قم آغاز به کار کرد و مجمع عمومی این بنیاد تشکیل جلسه داد و اساسنامه آن به تایید اعضا رسید.

بر اساس این گزارش این بنیاد غیردولتی است و فعالانی از کشور‌های عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، هندوستان، بنگلادش، تایلند، انگلستان، کانادا و ایران در آن به ارائه ایده‌های مختلف برای معرفی پیام حماسه اربعین به جهانیان تلاش می‌کنند.

این بنیاد در تلاش است تا در تهران، نجف و کربلا شعبه‌هایی راه‌اندازی کند تا علاقه‌مندان با توجه به توانمندی و استعداد خود برای رسیدن به اهداف بنیاد و معرفی اربعین به جهانیان به عضویت درآیند.

این بنیاد در نظر دارد با ایجاد شعب، علاقه‌مندان در اصناف و بازار، روحانیون و بانوان و سایر اقشار را برای فعالیت در این مجموعه جذب کند.

همچنین در این مجمع حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی به عنوان دبیرکل بنیاد بین‌المللی اربعین انتخاب و سایت دبیرخانه مجمع هم افتتاح شد.

به منظور جهانی‌سازی پیام نهضت عاشورا و حرکت بزرگ فرهنگی اربعین حسینی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در جهان و نیز گسترش فرهنگ و آیین این نهضت و نظر به تجارب حاصل از فعالیت‌ها و ارتباطات فعالان حوزه اربعین، بنیاد بین المللی اربعین با مشارکت نیرو‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور‌های مختلف تأسیس شد.

برپایی همایش‌ها، هم‌اندیشی‌ها، نمایشگاه‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز و پایگاه اطلاع رسانی الکترونیکی در حوزه اربعین از جمله مسئولیت‌ها و شرح وظایف این بنیاد اعلام شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
تو این اوضاع کرونایی
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۳:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چه لزومی داشته؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
به اسم امام حسین // بکام یه عده ایی