معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم:

اجازه تغییر کاربری باغ‌های قم را نمی‌دهیم

بهشتی گفت:اجازه تغییر کاربری باغ‌های قم را نمی‌دهیم و این موضوع با حساسیت در استانداری و شهرداری قم پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محسن بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم روز پنجشنبه در دیدار جمعی از کارشناسان و فعالان زیست‌محیطی با استاندار قم گفت: به‌هیچ‌عنوان اجازه تغییرکاربری باغ‌های قم را نمی‌دهیم و این موضوع با حساسیت در استانداری و شهرداری پیگیری می‌شود.

او در ادامه بر ضرورت توسعه فضای سبز شهری قم به‌صورت منطقه‌ای و کمربند سبز تأکید کرد و افزود: در جهت توسعه سرانه فضای سبز، طرح تفصیلی شهر بازنگری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بابیان این‌که با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های اقتصادی و عمرانی در استان قم با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی با کمترین آسیب در حال پیگیری و شکوفایی است، اظهار داشت: قانون هوای پاک با بررسی همه‌جانبه نگر، سردرگمی بسیاری از فعالان اقتصادی را برطرف کرد.

بهشتی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های انجام‌شده در حوزه پسماند، عنوان کرد: برای دفع اصولی پسماند‌های ویژه و صنعتی استان قم مکان‌یابی صورت گرفته و برای تفکیک زباله از مبدأ نیز اقدام‌های مثبتی انجام‌شده است، اما همچنان برای رسیدن به نقطه مطلوب، راه طولانی در پیش داریم.

او با اشاره به دغدغه فعالان زیست‌محیطی استان قم در حوزه معادن، از بررسی مسائل مرتبط با این حوزه در کمیته ویژه خبر داد و گفت: افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو قم و همچنین کلنگ زنی آزادراه «شهید سلیمانی» ازجمله اقدام‌های زیست‌محیطی است که در این هفته به انجام رسیده و در بهبود شرایط مؤثر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان بابیان این‌که طی بارندگی‌های ابتدای سال، تالاب‌های استان قم به‌خوبی آبگیری شده، اما همچنان مشکل خشک‌سالی و گردوغبار در این مناطق وجود دارد، تصریح کرد: باید پیگیری‌های لازم برای تخصیص حقابه زیست‌محیطی انجام‌شده و همه تلاش خود را برای صیانت از این سرمایه‌های خدادادی به کار ببندیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار