در دیدار فرمانده نیروی انتظامی قم مطرح شد؛

جایگاه رفیع ناجا در نظام جمهوری اسلامی ایران / از آدم‌های نالایق چهره سازی نشود

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: نیروی انتظامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه رفیعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در دیدار سردار  میرفیضی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی در حفاظت و حراست از امنیت کشور، گفت: نیروی انتظامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه رفیعی است.


او در ادامه  با تاکید بر حفظ ارزش‌ها و هنجار‌های اسلامی و انقلاب در قم، اظهار کرد: قم نماد و قطب فرهنگی کشور است و ضرورت دارد همه دستگاه‌ها به صورت جهادی و انقلابی در این استان به ایفای نقش و وظایف خود بپردازند.

جایگاه رفیع ناجا در نظام جمهوری اسلامی ایران / از آدم‌های نالایق چهره سازی نشود


 حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به وحشیگری پلیس آمریکا و برخورد‌های نژاد پرستانه با شهروندان آمریکایی، بیان کرد: کسانی که ژست متمدن بودن به خود می‌گیرند و دائما شعار آزادی حقوق شهروندی را سر می‌دهند امروز هر گونه ندای آزادی خواهی و ظلم ستیزی مردم مظلوم خود را خفه می‌کنند و مردم را زیر مشت و لگد می‌گیرند.

نباید از آدم‌های ناشایست الگوسازی شود

او در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نباید از آدم‌های کثیف و ناشایست الگوسازی شود و به عنوان چهره‌های مقبول به جامعه معرفی شوند.


تولیت مسجد مقدس جمکران از برخی دستگاه‌ها که در انجام تکالیف و وظایف خودشان در حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب سستی و اهمال کاری می‌کنند، انتقاد و عنوان کرد: الان در شرایط جنگ سایبری و فضای مجازی با دشمنان هستیم و تمام دشمنان در این جنگ علیه جوانان و ارزش‌های اسلامی و انقلابی ما با هم متحد شده اند.


 حجت الاسلام رحیمیان با بیان خاطره‌ای در رابطه با انجام فریضه‌ای در یکی از مقر‌های پلیس، گفت: در چند سال پیش که برای مسافرت به یکی از استان‌های جنوبی سفر می‌کردم در مسیر راه هنگام اذان ظهر برای اقامه نماز اول وقت به یکی از مقر‌های پلیسی مراجعه کردم و از افسر نگهبان آن یگان سوال کردم آیا در این مقر جایی برای نماز خواندن است؟ او  بلافاصله ضمن احترام و اکرام اینجانب گفت بله حاج آقا، اتفاقاً ما هم منتظر بودیم که یک طلبه‌ای بیاید تا نماز اول وقت را به ایشان اقتدا کنیم، وقتی وارد نمازخانه آن مقر شدم واقعا اشک شوق در چشمانم حلقه زد و به خاطر اینکه مقر‌های پلیس دارای نمازخانه مجهز و زیبا هستند خدا را شکر کردم، چون بنده مقر‌های پلیس قبل از انقلاب را نیز دیده بودم و این پلیس اسلامی را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی می‌دانم.


او  در بخش پایانی سخنان خود از نامگذاری برخی اماکن (مغازه‌ها و ساختمان ها) اظهار نگرانی کرد و گفت: متاسفانه شاهد نامگذاری برخی اماکن در شهر‌های بزرگ هستیم که این نامگذاری با هنجار‌ها و ارزش‌های اسلامی منافات دارد و بایستی دستگاه‌های مسئول به این موضوع رسیدگی کنند.


فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار طی سخنانی به ارائه برنامه‌های خود در حوزه ماموریتی استان قم پرداخت و اظهار کرد: اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اجرای دستورات سلسله مراتب فرماندهی و هوشمندسازی شهری از اهم برنامه‌های این فرماندهی در زمان مسئولیتم در استان قم است.

جایگاه رفیع ناجا در نظام جمهوری اسلامی ایران / از آدم‌های نالایق چهره سازی نشود


سردار میرفیضی افزود: به منظور توسعه و تامین نظم و امنیت عمومی ضمن تعامل با همه دستگاه‌های دولتی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و اقشار اجتماعی نیز بهره خواهیم گرفت و از فرصت‌های پیش آمده حداکثر استفاده به عمل خواهد آمد.

مردم سرمایه اجتماعی پلیس هستند


او به نقش پلیس جامعه محور برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم اشاره کرد و ادامه داد: توجه به ایجاد و تقویت و توسعه نقش مردم در پیشگیری از وقوع جرایم در تامین امنیت در قالب شورای معتمد پلیس " امنیت محله محور" از الزامات پلیس جامعه محوری است.


فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: مردم سرمایه اجتماعی پلیس هستند و برای تحقق این مهم، ارتباط بیشتر و هدفمندتری با اقشار اجتماعی در دستور کار است.


سردار میرفیضی اضافه کرد: همه اقدامات انتظامی برای ایجاد و ارتقای سطح احساس امنیت و رضایتمندی مردم است و لازم است به فرهنگ سازی در حوزه‌های پیشگیری از جرایم توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار