تامین جهیزیه بیش از ۵ هزار و زوج مددجوی کمیته امداد فارس

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: پارسال ۵ هزار و ۱۲۵ زوج نیازمند استان فارسی با دریافت کمک هزینه ازدواج راهی خانه بخت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بدری معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: پارسال ۵ هزار و ۱۲۵ زوج نیازمند استان فارسی با دریافت کمک هزینه ازدواج راهی خانه بخت شدند.

محمد بدری، با اشاره به اقدامات کمیته امداد در کمک به امر ازدواج زوج‌های نیازمند، اظهار داشت: پارسال ۵ هزار و ۱۲۵ مورد کمک هزینه ازدواج با اعتباری افزون بر ۲۸۷ میلیارد ریال به زوج‌های زیر حمایت کمیته امداد استان فارس پرداخت شد.

او افزود: ۱۳۷ میلیارد ریال از اعتبار دولتی و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز از مشارکت خیرین برای تهیه جهیزیه این زوج‌های جوان مهیا و پرداخت شده است.

بدری با اشاره به اقدام ویژه کمیته امداد در سال ۹۸، بیان کرد: این نهاد ۲ هزار و ۵۰۰ فقره جهیزیه کالا در اختیار زوج‌های زیر حمایت قرار داد که شامل ۱۱ قلم کالا از جمله یخچال، اجاق گاز، فرش، لباسشوئی، جاروبرقی، پنکه، سرویس چینی، اتو، پتو، ظروف آشپزخانه و یک بسته فرهنگی به ارزش ۱۵ میلیون تومان بوده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با بیان اینکه در ۲ ماهه نخست امسال نیز تعداد ۷۳۶ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان پرداخت شده است، ارزش ریالی این کمک‌ها را ۵۹ میلیارد ریال اعلام کرد.

بدری همچنین از اعطای وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون ریالی به زوج‌های زیر حمایت کمیته امداد استان اطلاع داد و گفت: در سال گذشته به ۱۶ هزار زوج مشاوره رایگان ارائه داده شد.

معاون کمیته امداد استان فارس تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان، هدیه ازدواج پسران و جهیزیه ازدواج مجدد بانوان و تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های جوان و پرداخت تسهیلات اشتغال به دامادان برای ایجاد اشتغال از اهم برنامه‌های کمیته امداد استان برای تسهیل ازدواج مددجویان است.

او افزود: این نهاد از سال ۱۳۷۰ به توصیه و تشویق بزرگان دست به ابتکار جالب و خداپسندانه‌ای زده که کمک به امر ازدواج و تهیه جهیزیه نوعروسان با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده در سطح وسیعی را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار