احداث بزرگترین پارک درون‌شهری تبریز

شهردار منطقه سه تبریز از احداث بزرگترین پارک درون شهری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، طالب نژاد شهردار منطقه سه تبریز در جمع خبرنگاران، در مورد احداث بزرگترین پارک درون شهری کلانشهر تبریز در سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه سه، گفت: عملیات احداث پارک بزرگی در مرکز شهر نزدیک به ۱۰ هکتار در ضلع شمال شرقی چهارراه ارتش را در محل پادگان‌های شماره ۱ و ۲ ارتش در روز‌های گذشته کلنگ‌زنی کردیم که به زودی شاهد اجرای عملیات‌های مختلف عمرانی آن خواهیم بود.

او افزود: این پارک به خاطر طراحی و کاربری‌های خاص داخل آن، پتانسیل بالایی را به فضای سبز منطقه خواهد افزود و همچنین احداث پارک محله‌ای دیگری را نیز در محل قطعات تفکیکی نیروی انتظامی در خیابان صائب را شروع کرده‌ایم که در حال حاضر عملیات‌های آماده سازی و جدول گذاری و خاکبرداری آن در حال اجرا است.

او  به شعار سال ۹۹ شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز که سال توسعه فضای سبز است، اشاره کرد و گفت: شهرداری منطقه سه نیز در راستای عمل به این سیاست کلی، امسال برای توسعه فضای سبز در نقاط متعدد سطح حوزه برنامه ریزی و شروع به کار کرده است.

شهردار منطقه سه تبریز افزود: موازی با بحث گسترش و توسعه فضای سبز، اجرای نهضت آسفالت را نیز با جدیت تمام و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب در این فصل شروع کرده‌ایم.

او ۲۰ فروردین را به عنوان تاریخ شروع جدی تمامی پروژه‌های شهرداری منطقه مطرح کرد و گفت: احداث پارک شش هکتاری را برای استفاده شهروندان حوزه شهید تجلایی و خیابان شهید منتظری منتهی به اتوبان شهید کسایی به زودی شروع خواهیم کرد که تاثیر بالایی در افزایش سرانه فضای سبز منطقه داشته و فضای سبز مناسبی را جهت استفاده شهروندان فراهم خواهد کرد.

طالب نژاد با اشاره به پروژه‌های دیگری که در حوزه فضای سبز منطقه امسال شروع خواهد شد،گفت: پنج هکتار زمین به فضای سبز منطقه در کمربندی میانی، بلوار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اختصاص یافته که روند اداری آن حل شده و با اتمام توافقات، احداث آن نیز توسط شهرداری منطقه آغاز می‌شود.

او در خصوص اقدامات انجام شده جهت توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان شهید کسایی نیز گفت: از سال گذشته شهرداری منطقه برای تثبیت تراشه‌های حاشیه اتوبان اقدام به اجرای دیوار سنگی حائل کرده و همچنین گلدان‌های بتنی ساخته شده توسط شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان، در چندین نقطه از حاشیه اتوبان شهید کسایی به خصوص اطراف ترمینال مرکزی شهرتبریز برای گلکاری‌ها، جاگذاری شده و البته شهرداری مناطق دو، پنج و هفت نیز به صورت جدی در توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان شهید کسایی فعال هستند.

او احداث پارک محله‌ای را از اولویت‌های این منطقه در سال جدید عنوان کرد و گفت: در گذشته به این امر مهم، توجه درخوری نشده و مغفول مانده است.

شهردار منطقه سه کاربری قطعه زمین اختصاص یافته به احداث پارک ۱۵ خرداد در شهرک سفیر امید را مسکونی دانسته و افزود: هر چند شهرداری منطقه می‌توانست از این قطعه زمین درآمد قابل توجهی را عاید منطقه کند، ولی به جهت فراهم آوردن دسترسی راحت و روان شهروندان این ناحیه به فضای سبز، این قطعه زمین را برای احداث پارک اختصاص دادیم.

شهردار منطقه سه تبریز، کلنگ زنی عملیات احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح در چهارراه ارتش خیابان آزادی برای کاهش بار ترافیکی را یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی شهرداری این منطقه عنوان کرد و گفت: تقاطع غیر همسطح چهارراه ارتش با پیش‌بینی هزینه‌ای بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال، که پیمانکار اجرای آن مشخص و کارگاه اجرای عملیات نیز تجهیز شده است، کلنگ زنی شد که با اتمام این پروژه از بار ترافیکی این محدوده به اندازه قابل توجهی کاسته خواهد شد.

او در پایان به ۱۰ هزار تن آسفالت ریزی از آغاز سال تا به امروز در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: شهرداری منطقه به طور جدی در بحث لکه‌گیری، آسفالت ریزی نقاط حفاری شده ادارات خدمات رسان و آسفالت ریزی‌های اساسی کوی و معابر و خیابان‌های سطح حوزه فعال بوده است.

 طالب نژاد در خصوص کیفیت آسفالت‌ها نیز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: عملیات‌های آسفالت ریزی با حساسیت ویژه‌ای در شهرداری منطقه سه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.