عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صنایع تبدیلی، شاه کلید توسعه در جهش تولید

فروزان فرد گفت: اگر صنایع تبدیلی در بازارهای هدف باشند، به شدت در رونق و جهش تولید موثر خواهند بود.

صنایع تبدیل شاه کلید توسعه در جهش تولیدحسن فروزان فرد عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش صادرات صنایع تبدیلی در کشور، گفت: صنایع تبدیلی غذایی حوزه متنوعی را در بر می گیرد که شامل لبنیات، کنسروجات، آرد، شیرینی، شکلات و ... می شود. 

فروزان فرد در خصوص صادرات صنایع تبدیلی، بیان کرد: صادرات صنایع تبدیلی به خصوص کنسروجات به دلایل مختلفی بیشتر به بازارهای نزدیک مثل عراق، خلیج فارس و روسیه است. آمریکا، استرالیا جزو قسمتی از صادرات صنایع تبدیلی هستند چرا که ایرانیان خارج از کشور تمایل به مصرف این مواد دارند. مقداری صادرات به اروپا، کانادا و استرالیا برای تامین نیاز ایرانیان انجام می شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به عدم موفقیت در افزایش صادرات صنایع تبدیلی به کشورهای دیگر، تشریح کرد: متاسفانه صنایع تبدیلی در بازارهای هدف کشورهایی چون کانادا، استرالیا و آمریکا حضور ندارند چرا که باید با آنها قرارداد بست که این کار در حال حاضر امکان پذیر نیست. اگر این امکان فراهم شود به شدت در رونق و جهش تولید موثر خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه محدودیت های تجاری باعث عدم موفقیت در صادرات صنایع تبدیلی شده است، ادامه داد: تورم، بی نظمی، تغییر و تحولات قیمت ها و عدم دسترسی به مواد اولیه باعث شد نتوانیم وارد صحنه رقابت شویم. 

فروزان فرد گفت: در کشورمان خوشبختانه به حدی در تولید صنایع تبدیلی پیش رفته ایم که باعث شده رقابت خوبی بین تولید کننده ها ایجاد شود، به طوری که در حال حاضر زمانی وارد فروشگاه های غذایی بزرگ شویم انواع و اقسام کنسروجات را می بینیم که تنوع زیادی  در محصولات دارند؛ این رویه نشان می دهد می توانیم در بازارهای هدف رقابت کنیم.

او تشریح کرد: آنچه باعث محدودیت در رقابت با بازارهای هدف شده است، نبستن قرار داد با دیگر کشورهاست. مشکل دیگری که در کشور وجود دارد این است که تعداد تولیدکننده ها به اندازه حجم تولید نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد: اگر برای دوره قابل توجهی ظرفیت های تولید کنترل شود، تکلیف تولیدکننده نیز مشخص  و زمینه برای صادرات بیشتر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار