عبور از بحران آب با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری یزد گفت: اگر شهروندان ۱۰ درصد در مصرف آب شرب صرفه جویی کنند می‌توان از بحران کم آبی عبور کرد.

محمد فاتحی سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و الزام بهداشت عمومی، مصرف آب ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است. شروع زود هنگام فصل تابستان از خرداد و استفاده از کولر‌های آبی نیز باعث افزایش ۱۵ درصدی مصرف شده است.

او افزود: با توجه به افزایش مصرف، تمام چاه‌های آب استان وارد مدار شده است، ولی شرکت آب و فاضلاب شهری تمام تلاش و تمهیدات لازم را انجام می‌دهد تا آب جیره بندی نشود.

فاتحی با بیان اینکه باید هنگام مصرف آب به ساعات پیک مصرف توجه کرد، اظهار داشت: می‌توان با استفاده از وسایل کاهنده مصرف، نصب سایبان برای کولر‌های آبی، کاهش مدت زمان استحمام، استفاده از ماشین ظرفشویی و لباس شویی با ظرفیت کامل، شست و شوی ماشین با یک سطل آب و جارو کردن حیاط به جای شست و شو، گام موثری برای عبور از بحران کم آبی در استان برداشت.

سرپرست شرکت آبفا یزد با اشاره به اینکه میزان آب دریافتی از اصفهان تغییری نکرده است، ادامه داد: با توجه به اختلاط آب شرب استان با آب انتقالی، میزان EC آب تغییر یافته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.