آنچه از حجامت باید بدانیم

حجامت یک روش درمانی سنتی و دارای فواید و تأثیرات قابل توجهی در درمان بسیاری از بیماری ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام محمد مسعود مهدیان،کارشناس طب سنتی- اسلامی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی حجامت(خون گیری سنتی) به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی در قم گفت: حجامت یک روش درمانی سنتی در طب اسلامی است که دارای فواید و تأثیرات قابل توجهی در درمان بسیاری از بیماری هاست.

او افزود:از نگاه برخی حکماء، صرف بادکش کردن حجامت به شمار می‌رود، اما از نگاه عده‌ای دیگر همچون ابن سینا، تیغ زدن بین دو کتف به عنوان حجامت عام کافی است.

حجت الاسلام مهدیان  ادامه داد: از جمله برکات بسیار مهم حجامت، تقویت سیستم ایمنی بدن است، به این معنا که حجامت با ایجاد یک التهاب موضعی موجب تحریک سیستم ایمنی بدن و تکثیر سلول‌های دفاعی بدن می‌شود، ضمن آن که حجامت همچنین سیستم انعقادی و ضدانعقادی بدن را تنظیم می‌کند.

کارشناس طب سنتی- اسلامی همچنین گفت: حجامت با کاهش غلظت خون تراکم سلولی را در مویرگ‌ها کاهش داده و به این وسیله اکسیژن‌رسانی را بهبود بخشیده و بار قلب و ریه را تعدیل می‌کند و علاوه بر آن با تصفیه خون، مواد زائد، مضر و مسموم را از خون خارج می‌سازد.

او با بیان این که حجامت به عنوان یک روش درمانی برای همه مزاج‌های چهارگانه توصیه می‌شود، افزود: از جمله عوامل مؤثر در امر حجامت باید به عواملی، چون محیط زیست، تغذیه، سن، جنسیت، مزاح و طبع فرد و نیز تحرک و ورزش و فعالیت افراد اشاره کرد.

او تاکید کرد: کسانی که حجامت می‌کنند موظف هستند که نسبت به افراد حجامت شونده، شرح حال گیری دقیقی انجام دهند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: دوره آموزشی ، حجامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.