رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

اصحاب رسانه باید با قلم خود از نظام دفاع کنند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اصحاب رسانه باید برای قلم خود ارزش بسیاری قائل باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشست خبری با مدیران رسانه استان مرکزی گفت:اصحاب رسانه باید با قلم خود از نظام دفاع کنند و برای قلم خود ارزش بسیاری قائل باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود:رسانه نباید به محلی برای انتشار اخبار دروغین و زهرآگین تبدیل شود، بلکه باید با استفاده از اخبار و منابع دست اول، از بروز هر مشکلی برای نظام جلوگیری کند.

او با تاکید بر لزوم نشر اخبار و اطلاعات موثق از سوی همه رسانه‌های استان مرکزی اضافه کرد: ما به طور قطع از اصحاب رسانه حمایت حقوقی و قضایی می‌کنیم و رسانه‌ها هم باید به گونه‌ای کار کنند که ما هم بتوانیم حمایت کنیم.

مردم باید بدانند که حبس، شلاق و زندان تنها کار دستگاه قضانیست

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: مردم باید دادگستری را بیشتر بشناسند و بدانند که حبس، شلاق و زندان تنها کار‌هایی نیست که دستگاه قضایی انجام می‌دهد.

او ادامه داد: توسعه صلح و سازش، پیشگیری از فساد و جرم و... هم جزو وظایف دادگستری است که نیاز است رسانه‌ها نسبت به آگاه سازی مردم در این زمینه فعالیت کنند.

طلاق توافقی طلاق به درخواست زوجین ۵ عنوان اول پرونده‌های استن مرکزی

حجت الاسلام موسوی با تشریح وظایف کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: متاسفانه در سال ۹۸ از ۵ عنوان اول پرونده‌های دعاوی استان دو عنوان به دعاوی خانوادگی اختصاص داشت که پرونده‌های طلاق توافقی در جایگاه سوم و پرونده‌های طلاق به درخواست زوجین در جایگاه پنجم بود.

او تصریح کرد: متاسفانه در سال ۹۸ با وجود اینکه ثبت ازدواج ۵در استان مرکزی تا ۶ درصد کاهش داشته طلاق هم ۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: در بازدید‌های متعددی که قضات و همکاران دستگاه قضا از زندان داشتند، در مجموع ۶ هزار و ۱۰۰ از زندانیان در استان مرکزی مرخص و هزار و ۳۸۰ نفر در سال گذشته آزاد شدند.

حفظ ارازی ملی و ارزشمند استان مرکزی اولویت دستگاه قضا

او حفظ ارازی ملی و ارزشمند استان مرکزی را اولویت دستگاه قضا دانست و افزود: سال گذشته هزار و ۸۵۰ مورد از اراضی ملی و ارزشمند استان رفع تصرف شده که ارزش این اراضی در مجموع بالغ ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است و علاوه بر آن برای یک هزار و ۸۷۰ اراضی ملی و ارزشمند استان سند ملی صادر شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: استان مرکزی با وجود تحصن‌های کارگری که صورت گرفت، در ناآرامی‌های سال گذشته به عنوان استان امن بود و با توجه به مساعدت رئیس قوه قضاییه برای هیچ کارگری که جرم آن محرض شده و حتی اعتراف به جرم خود کردند مجازات اجرایی و جزایی نقدی صادر نشده است.

او اضافه کرد: در سال گذشته اقدامات ستاد دیه استان منجر به آزادی ۱۹۳ نفر در استان شد واین ستاد دیه استان از محل کمک‌های مردمی و خیرین توانست مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان دیه جمع آوری کند و علاوه بر آن ۲ میلیارد تومان وام به برای کمک به زندانیان دیه اختصاص یافته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.