مهدی چمران در مراسم بزرگداشت شهید چمران در تهران؛

حاج قاسم سلیمانی نیروی بازدارنده‌ای در منطقه بود

رئیس بنیاد شهید چمران گفت: شهید سلیمانی نیروی بازدارنده‌ای در منطقه بود که در مقابل اسرائیل، آمریکا و ارتجاع ایستاد و نشان داد که مقاومت چه جایگاهی دارد.

حاج قاسم سلیمانی نیروی بازدارنده‌ای در منطقه بودبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم بزرگداشت شهید دکتر مصطفی چمران صبح امروز شنبه ۳۱ خرداد۹۹ در سالن حوزه هنری و با حضور مهدی چمران «رئیس بنیاد شهید چمران»، محسن مومنی شریف «رئیس حوزه هنری» و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی چمران، رئیس بنیاد شهید چمران، اظهار داشت: شهید سلیمانی نیروی بازدارنده‌ای در منطقه بود که در مقابل اسرائیل، آمریکا و ارتجاع منطقه ایستاد و نشان داد که مقاومت چه جایگاهی در منطقه دارد.

وی ادامه داد: شهید چمران مجاهدی عارف بود که مقاومت اسلامی را در خاورمیانه آغاز و انقلاب اسلامی این مقاومت را دو صد چندان کرد و به حزب الله لبنان تحویل داد.

رئیس بنیاد شهید چمران بیان داشت: مصطفی چمران اولین ایرانی بود که در فیزیک پلاسما تحصیل کرد و بیش از یک دهه در آمریکا زندگی کرد و توانست جایگاه‌های علمی بی‌نظیری را کسب کند.

چمران با اشاره به پیروزی کاسترو در کوبا، گفت: مبارزان انقلابی سراسر جهان از فیدل کاسترو تاثیر گرفتند و یکی از همین افراد شهید چمران بود که تمام رفاه خود در آمریکا را رها کرد و به صف مبارزان با اسرائیل پیوست.

وی افزود: امروز نظاره‌گر آن هستیم که حزب‌الله لبنان در منطقه به یک قدرت تبدیل شده و در اتفاقات سوریه، نقش بسیار پررنگی دارد؛ سید حسن نصرالله رهبر مقاومت حزب‌الله لبنان، خود را پیرو امام و رهبر انقلاب می‌داند.

در ادامه محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری پیرامون شخصیت والای شهید چمران، گفت: شهید چمران، چهره‌های برجسته از قبیل شهید صیاد شیرازی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را کشف کرد و تا به حال، درباره نقش شهید چمران در خصوص تربیت سرداران آینده صحبت نشده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ۱۲ اردیبهشت به معلمان، فرمودند: اسوه‌های انقلاب باید تبلیغ شوند و شهید چمران نمونه برجسته‌ای از این قهرمانان ملی است. انقلاب اسلامی مملو از آرمان و انسان‌های آرمانی است و همین انسان‌های آرمانی، تمدن‌ها را شکل می‌دهند.

رئیس حوزه هنری بیان داشت: انقلاب اسلامی به فرهنگ و دارایی‌های کشورمان افزود و شهید مصطفی چمران هم بخشی از این سرمایه‌های ملی است. شهدایی از قبیل چمران و سلیمانی شخصیت‌های فراملی دارند و تاثیر این بزرگواران را در اتفاقات عراق، یمن، لبنان، سوریه و فلسطین مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار