رئیس مرکز پژوهشی امام خمینی (ره) مطرح کرد؛

تالیف کتاب‌های شش گانه طرح ولایت

حجت الاسلام ابوطالبی گفت: مهمترین ویژگی‌های این مجموعه به هم پیوسته و منسجم بودن آن است که هر یک از آن‌ها مکمل یکدیگر می‌باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی رئیس مرکز اندیشه‌های بنیادین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از تالیف شش کتاب در قالب سلسه دروس مبانی اندیشه سیاسی با عناوین معرفت شناسی انسان شناسی فلسفه، حقوق خدا شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه سیاست با عنوان طرح مآب خبر داد.

او افزود: مباحث مجموعه کتاب‌های طرح ولایت از بحث معرفت شناسی آغاز و به بحث‌های فلسفی، انتزاعی و فلسفه سیاست که شامل مباحث حکومتی وسیاسی و همچنین مسائل کارآمدی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد را در بر می‌گیرد از جمله مهمترین این ویژگی‌های این مجموعه به هم پیوسته و منسجم بودن آن می‌باشد که به هم مرتبط و هر یک از آن‌ها مکمل یکدیگر می‌باشند.

رئیس مرکز اندیشه‌های بنیادین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از برنامه‌های صورت در این مرکز خبر داد و تاکید کرد: هر ساله در طول سال تحصیلی و دوران تابستان دوره‌های طرح ولایت ویژه طلاب و دانشجویان این رشته برگزار می‌شود که با توجه به شرایط امسال نیز در بحث کرونا درخواست‌های بسیاری شده است که بنا بر آن ۱۶ هزار دانشجو، ۱۵۰۰ از طلاب حوزه‌ی علمیه و حدود ۸۰۰ نفر از فعالین فرهنگی در بخش‌های مختلف ثبت نام به عمل آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی افزود: از جمله کار‌های صورت گرفته در این مرکز تدریس مجموعه کتب طرح ولایت برای سطوح پایینتر و رده‌ی سنی نوجوانان و نونهالان می‌باشد تا این قشر نیز نسبت به معرفت شناسی و خداشناسی آگاهی لازم را کسب نمایند.
او از ترجمه این مجموعه آثار به زبان‌های مختلف خبرداد و تصریح کرد: تقاضا‌های بین المللی این طرح موجب شده تا این مجموعه به زبان‌های عربی، انگلیسی و اسپانیولی و انتشار آن در ماه‌های آینده برگردانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی در پایان تعلیم ۳۵۰ مدرس جهت تدریس در زمینه مباحث ولایت و معرفت شناسی را مناسب دانست و افزود: دوره‌های طرح مآب با همکاری ۳۰ نهاد در طول ۲۴ سال برگزار شد که موفق به حضور ۶۰ هزار نفر در این دوره‌ها شده ایم.

طرح ولایت در سال ۱۳۷۴ برای تقویت بنیه‌ی اعتقادی دانشجویان در نظر دوراندیش آیت الله مصباح یزدی صورت گرفت.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار