کودکان ناقل ویروس کرونا هستند

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: ویروس کرونا در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر مشاهده شده است، اما این گروه سنی می‌توانند با وجود نداشتن علائم، این بیماری را به دیگران انتقال دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی جعفری رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: نکته بسیار مهم تفاوت میان نگرانی و بی‌تفاوتی بوده و ویروس  کرونا ممکن است گروه‌های سنی مختلف از جمله کودکان را تهدید کند.

او افزود: علائم بیماری کرونا در کودکان اسهال و استفراغ به‌خصوص نوع شدید آن بوده، گرچه نگرانی‌ها بابت ابتلای کودکان به این بیماری به نسبت بزرگسالان کمتر است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با تاکید بر نقش والدین در آموزش و ارائه نکات پیشگیرانه به کودکان ادامه داد: خانواده‌هایی که کودک دارای بیماری نقص سیستم ایمنی همچون خون، کبد، کلیه، تنفسی هستند باید مراقبت بیشتری داشته و اصل در خانه ماندن را توجه کرده و از حضور در جمع‌ها به‌شدت پرهیز کنند.

جعفری بیان کرد: در رابطه با بیماری کاوازکی که در چند هفته اخیر نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده باید بگوییم که این بیماری از علائم کرونا نیست، اما مانند هر نوع عفونت دیگر خطرناک است و باید مراقبت لازم را داشته باشیم.

او با ذکر این نکته که دو معضل متفاوت در روز‌های کرونایی توسط خانواده‌ها مشاهده می‌شود که یکی ترس و اضطراب بوده و دیگری بی‌خیالی و بی‌تفاوتی است، تصریح کرد: به‌واقع هردوی آن خطرناک بوده و از والدین می‌خواهیم در چنین شرایطی ضمن حفظ آرامش خود به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی عمل کرده و سلامت خود و فرزندانشان و حتی دیگران را تضمین نمایند.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.