عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

دشمنان از قدرت تبلیغ دین می‌هراسند

آیت‌الله اراکی گفت: دشمنان از قدرت تبلیغ دین در جامعه، می‌هراسند، چرا که تبلیغ سبب بیداری و ارتقای بینش و آگاهی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در همایش راهبردی کنگره گام دوم تبلیغ با موضوع ابعاد فرهنگی تبلیغ در انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، گفت: در برخی از آیات الهی، به مساله تبلیغ دین اشاره و اهمیت آن به خوبی تبیین شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در عرصه تبلیغ دین، بزرگانی دست به تلاش زده‌اند و تجربیات ارزشمندی را برجای گذاشته‌اند که مبلغین باید آن را مورد توجه قرار دهند.

او تصریح کرد: دشمنان از قدرت تبلیغ دین در جامعه، می‌هراسند، چرا که تبلیغ موجب بیداری و ارتقای بینش و آگاهی است.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: مبلغین، نگهبان دین و کتاب خدا هستند و مسئولیت مهمی را برعهده دارند و تا سخن خدا و قرآن را در زندگی خود داریم نیاز به هیچ چیز و هیچ کس نداریم.

او عنوان کرد: کسب معارف دین نیز مسئولیت سنگینی است که برعهده اهل علم قرارداده شده و عالمی که اهل عمل نباشد، مرتکب کوتاهی شده است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) عنوان کرد: عده‌ای از عالمان که آیات الهی را فهمیدند و به آن عمل نکردند در قیامت با چهره زیبایی محشور نمی‌شوند، این‌ها مسئولیت‌هایی در رساندن حقایق دین به مردم داشتند که از آن غفلت کرده‌اند.

او گفت: اگر در عرصه تبلیغ کوتاهی کنیم مسئول هستیم، مردم و مسئولان، همگی در برابر تبلیغ دین در جامعه، دارای مسئولیت هستند و اگر تبلیغ توانست جایگاه واقعی خود را به دست بیاورد، بسیاری از مسائل و آسیب‌ها به واسطه تذکرات دینی و اخلاقی و تبلیغ رفع می‌شود.

آیت‌الله اراکی افزود: ما محتوای غنی فکری و فرهنگی در اختیار داریم که سرچشه معارف دین و اهل بیت (ع) است، در این باره تبلیغ تنها مخصوص روحانیت نیست و همه مسئول هستیم تا بگوئیم و تذکر دهیم.

او اظهار داشت: باید به سمت مردمی‌شدن و عمومی‌سازی تبلیغ حرکت کنیم تا جهشی در عرصه تبلیغ شاهد باشیم، همچنین باید بسیج جهاد تبلیغ داشته باشیم و از همه ظرفیت‌ها از جمله دانشجویان و دانش‌آموزان و بانوان و اصحاب رسانه استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همه ما در برابر حرف‌ها و سخنان خود مسئولیم و دیدن و شنیدن مسئولیت دارد، حتی اگر شنیدن و دیدن و اندیشیدن مضر باشد در برابر آن مسئول هستیم و نسبت به آن‌چه در دل می‌پذیریم نیز مسئولیت داریم.

او خاطرنشان کرد: نادیده‌گرفتن توانایی‌ها در برابر دشمنان دین، کفران نعمت است، ما در انقلاب با دستان خالی یکدل و متحد و پیروز شدیم و امروز به قدرت و نعمت دست یافته‌ایم و در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت کرده‌ایم، باید این توانایی‌ها را ببینیم.

آیت‌الله اراکی عنوان کرد: نباید پای هر منبر و یا در فضای مجازی هر سخنی را گفت اگر سخن غلط باشد بیان آن مضر و حرام است برخی هر سخنی را در جامعه و یا فضای مجاری منتشر می‌کنند.

او گفت: برخی تصویر می‌کنند اگر آمریکا ما را نپذیرد هیچ هستیم، ترساندن مردم از تحریم، به‌دور از تدبیر و عقل است، باید به مردم روحیه و امید بدهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در تبلیغ طلاب جوان خلاقی داریم که با ابزار نوین کار می‌کنند و گاهی از یک مبلغ کهنه کار بهتر می‌توانند به هدایت مردم بپردازند.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.