در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور/ هوای پایتخت گرم‌تر می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت: طی ۲ روز آینده برای برخی نقاط کشور، رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی نقاط خبر داد و گفت: طی ۲ روز آینده در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب برای نقاطی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: بنابر‌نقشه‌های هواشناسی طی ۲ روز آینده برای استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، جنوب سمنان، شمال شرق اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، جنوب و شرق کرمان، بوشهر و خوزستان در برخی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که در این مناطق احتمال خیزش گرد و خاک محلی وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: از فردا شب تا پایان هفته برای شمال سیستان و بلوچستان بویژه زابل باد‌های شدید موسمی همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا دریای خزر مواج است، بیان کرد: از بعدازظهر فردا تا سه شنبه خلیج فارس بویژه منطقه مرکزی و شرقی مواج خواهد بود. ضمن آنکه دوشنبه خلیج فارس طوفانی است.

وی با اشاره به اینکه تا روز پنج شنبه در اکثر نقاط کشور جو آرام است، افزود: طی امروز و فردا در پاره‌ای از نقاط بویژه مناطق جنوبی استان وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک‌ می شود.

 دمای تهران افزایش می یابد

نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه روند دمای تهران افزایشی است، تصریح کرد: طی امروز و فردا بیشینه دمای تهران ۳۴ درجه سانتی گراد، سه شنبه ۳۵ درجه، چهارشنبه ۳۷ درجه و پنج شنبه ۳۹ درجه سانتی گراد است.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار