معاون وزیر بهداشت:

مهمترین نیاز بیماران تنفسی دستگاه‌های کمک‌تنفسی است

جان بابایی گفت:در استان سیستان و بلوچستان دستگاه‌های کمک‌تنفسی به میزان کافی برای بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت در سفر به زاهدان و در بازدید از بخش‌های بستری بیماران حاد تنفسی و بیماران کرونا مثبت در بیمارستان بوعلی زاهدان،گفت: مهمترین نیاز تجهیزاتی بیماران تنفسی دستگاه‌های کمک‌تنفسی است که خوشبختانه هم در استان سیستان و بلوچستان به میزان کافی وجود دارد و هم در سطح کشور امکان ساخت و تهیه آن فراهم شده است.

او با بیان اینکه حجم خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زاهدان فوق العاده است،ادامه داد: بیش از ۴ ماه مداوم است که کادر درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و از جمله همکارانمان در زاهدان در حال ارائه خدمات به بیماران تنفسی و کرونا مثبت هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از بیماران بستری در سیستان و بلوچستان را افراد جوان و میانسال تشکیل می‌دهند افزود: این واقعیت نشان دهنده چرخش ویروس در جامعه است و ضرورت توجه بیشتر به رعایت فاصله گذاری فیزیکی را نشان می‌دهد.

او گفت: در چند سال اخیر تخت‌های بستری در استان سیستان و بلوچستان توسعه قابل قبولی داشته است و با تکمیل تخت‌های بستری اختصاصی کرونا از ظرفیت دیگر بخش‌ها برای ارائه خدمات به بیماران استفاده خواهد شد.

او افزود: با تمام این تمهیدات و پیش بینی ها، پیشگیری از بروز موارد جدید با رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و استفاده از ماسک مهمترین اولویت ماست، چون به هرحال درصدی از مبتلایان با وجود دریافت کاملترین و بهترین خدمات درمانی هم ممکن است جان خود را از دست بدهند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.