نفس شیطان یکی از خطرناک‌ترین مخدر‌ها

نفس شیطان، ماده مخدری بسیار خطرناک با عوارض تخریب کننده است.

باراس روانشناس و درمانگر اعتیاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ماده مخدر «نفس شیطان» گفت: ماده مخدر «نفس شیطان» هیچ بو و مزه‌ای ندارد و مغز فردی که تحت تأثیر این مخدر قرار می‌گیرد از حالت عادی خارج می‌شود.

او ادامه داد: «نفس شیطان» به شکل پودر است و از دانه‌های خرد شده گیاه بوراچرو به دست می‌آید و با دو نام «بوروندانگا» و «اسکوپولامین» نیز شناخته می‌شود، عملکرد این ماده مخدر به این گونه است که انگار درون نوشیدنی شخصی کمی ماده سرخوش کننده ریخته شود و او را از حالت عادی خارج کند.

این مشاور گفت: بیشتر مصرف کنندگان نوشیدنی حاوی این ماده مخدر را سر می‌کشند و یا با پاشیدن به صورت یا حتی خیساندن یک کارت اعتباری در آن، این ماده مخدر را استعمال می‌کنند.

او درباره عوارض این ماده مخدر گفت: مصرف نفس شیطان آنقدر خطرناک است که فرد را کاملا تبدیل به یک زامبی می‌کند و شکل گیری خاطرات را در او مسدود می‌کند، به همین دلیل زمانی که اثر این ماده مخدر از بین می‌رود، فرد مصرف کننده هیچ چیز به یاد نمی‌آورد.

این روانشناس گفت: نفس شیطان یکی از خطرناک‌ترین مخدر‌ها است و تخریب آن چندین برابر بیشتر از هروئین و کوکائین است، به همین دلیل خانواده‌ها باید بسیار مراقب جوانان و نوجوانان خود باشند، چراکه بیشترین احتمال به دام اعتیاد افتادن افراد در این رده سنی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
محمد
۲۲:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۱:۲۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خدایا خودت رحم کن
آخرین اخبار