در ادامه بهانه‌جویی‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا؛

ترامپ: رای‌گیری پُستی در انتخابات ۲۰۲۰ رسوایی زمان ما خواهد بود

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ به روش رای‌گیری پُستی را زمینه‌ساز تقلب در آن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ به شیوه رای گیری پستی تاخت و از احتمال مداخله دیگر کشور‌ها در آن خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا که نگران برگزاری انتخابات نوامبر به شیوه رای گیری پستی است، با حروف درشت در حساب توئیتر خود نوشت: انتخابات تقلبی ۲۰۲۰: میلیون‌ها رای پستی توسط کشور‌های خارجی و دیگران چاپ خواهد شد. این رسوایی زمان ما خواهد بود!

ترامپ پیشتر نیز اعلام کرد: «رای‌گیری از طریق پست به تقلب گسترده و سوء استفاده منجر می‌شود. همچنین این کار به پایان حزب بزرگ جمهوری‌خواه منجر خواهد شد. ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که این تراژدی برای کشورمان رخ دهد. وی در توئیتی مدعی شده بود چنانچه در کالیفرنیا انتخابات از طریق پست انجام شود این عمل منجر به تقلب در انتخابات خواهد شد.

شبکه اجتماعی توئیتر در واکنش به این پیام ترامپ برای اولین بار به توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا برچسب صحت یابی با عنوان «حقایق مربوط به رای‌گیری به صورت پستی را دریافت کنید» زد.

در اواخر ماه آوریل و همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور ضمن حمایت از رای گیری پستی اعلام کرد این به موضوع بهداشت عمومی مرتبط است و از دموکراسی ما محافظت می‌کند.

او همچنین بودجه مورد نظر برای اجرای این طرح را ۳ هزار میلیارد دلار اعلام کرد. این در حالی است که ترامپ معتقد است این شیوه رای گیری احتمال تقلب در انتخابات را افزایش می‌دهد.

نظرسنجی‌های جدید حاکی از آن است که دو سوم رای دهندگان در آمریکا خواهان آن هستند که رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا از طریق پست انجام شود. به عقیده آنها، با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال تشدید آن در فصل پاییز امسال، رای گیری بدون حضور جمعی می‌تواند مانع از تشدید شیوع ویروس شود.

این در حالی است که بسیاری از جمهوری خواهان و در راس آن‌ها ترامپ بر این باورند که رای گیری از طریق پست راه را برای تقلب در انتخابات باز می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار