چین رقیب اصلی GPS آمریکا در مکان‌یابی شد

چین با پرتاب موفقیت آمیز آخرین ماهواره بیدو به فضا در مکان‌یابی رقیب اصلی سیستم GPS آمریکا به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشگامی چینی‌ها در فضا با پرتاب آخرین ماهواره بیدو (Beidou) همچنان ادامه دارد. این ماهواره پنجاه وپنجمین و آخرین نسل از ماهواره‌ چینی بیدو است. بیدو ماموریت دارد تا سیستم موقعیت یابی را همانند برنامه GPS آمریکایی ها، راه اندازی کند و جایگزینی برای آن شود.

ساعاتی قبل، در ساعت ۱۰ صبح سه شنبه پرتاب این ماهواره توسط یک موشک Long March-۳ به طور زنده از پایگاه پرتاب ماهواره Xichang به طور مستقیم، در کوه‌های جنوب غربی چین پخش شد.

حدود نیم ساعت بعد، این ماهواره در مدار مستقر شد و پنل‌های خورشیدی را گسترش داد تا انرژی خود را تأمین کند.

سومین پرتاب سیستم ماهواره‌ای ناوبری بیدو نوید بخش ارائه پوشش جهانی برای زمان بندی و پیمایش موقعیت مکانی را می‌دهد و جایگزینی برای GLONASS روسیه و سیستم‌های اروپایی گالیله و همچنین GPS آمریکا است.

اولین نسخه از بیدو در سال ۲۰۱۲ روانه فضا شد. دانشمندان در برنامه‌های آینده خواستار یک سیستم باهوش‌تر، در دسترس‌تر و یکپارچه‌تر توسط بیدو هستند که امید دارند تا سال ۲۰۳۵ به صورت آنلاین عرضه شود.


بیشتربخوانید


یانگ چانگ فنگ، طراح ارشد این سیستم، گفت: راه‌اندازی پنجاه پنجمین ماهواره در خانواده بیدو نشان می‌دهد که تلاش‌های چین برای تأمین پوشش جهانی "کاملاً موفقیت آمیز" بوده است.

یانگ اضافه کرد: "در حقیقت، بیدو نشان می‌دهد که ما از تبدیل شدن به یک کشور بزرگ در زمینه فضا به یک قدرت واقعی فضایی در حال حرکت هستیم. "

برنامه فضایی چین به سرعت در طی دو دهه گذشته توسعه یافته است؛ زیرا دولت منابع اصلی را به سمت توسعه قابلیت‌های مستقل فناوری پیشرفته و حتی تسلط بر زمینه‌هایی مانند پردازش داده ۵G اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار