استان فارس در آستانه وضعیت قرمز/فوت ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در دو روز گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بی توجهی به دستورات بهداشتی، استان فارس را در آستانه وضعیت قرمز قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بی توجهی به دستورات بهداشتی، استان فارس را در آستانه وضعیت قرمز قرار داد، اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، ابتلای ۱۰ هزار و ۶۳۱ بیمار به کووید ۱۹ از سوی آزمایشگاه‌های تخصصی استان، تایید شده است.

او تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر در استان فارس به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با ۴ مورد فوتی در روز دوم تیرماه، جمع جانباختگان در ۴۸ ساعت گذشته به ۱۰ نفر رسیده است.

همتی، مجموع جانباختگان به علت ابتلا به کووید ۱۹ در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون را ۱۴۴ نفر برشمرد.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان فارس را نیز ۸ هزار و ۱۱۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هم اکنون ۳۶۶ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های سطح استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۵۴ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

او گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، بسیاری از موارد شیوع در روز‌های گذشته، مربوط به دورهمی‌های خانوادگی، مراسم‌های عقد، عروسی و ترحیم، فروشگاه‌های بزرگ، اتوبوس، تاکسی و مترو بوده است.

همتی با بیان اینکه بی توجهی به دستورات بهداشتی، شیوع کروناویروس را گسترش می‌دهد، توصیه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و دوری از تجمعات، مانع ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۸:۵۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
والله خیلی ربطی به اتوبوس و ای چیزا نداشت محدودیت ها رو برداشتید تمام خوزستانی ها اومدن شیراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بخاطرتالارهاوتشحیح جنازهاومخصوصابازاروتفریگاه یاورپزشکان وپرستاران چندماهه زجروزحمتکش یازهرامگراینهااستراحت وزن و بچه ندارندشرمندهاییم
آخرین اخبار