فرمانده مرزبانی ناجا:

همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در اربعین حسینی قابل تقدیر است

گودرزی گفت: همکاری‌های دو کشور همسایه و مسلمانان ایران و جمهوری آذربایجان در اربعین حسینی و در گذرگاه‌های مرزی دو کشور قابل تقدیر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ ستاد احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا صبح چهارشنبه در جریان بازدید از پل مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی دو کشور و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استقبال از زوار خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا و در ایام اربعین و همچنین ارائه خدمات به آن‌ها جز وظایف ما شیعیان در این مرز پرتردد کشور است و سالیانه مرز آستارا میزبان عده کثیری از این زوار است.

وی با اشاره به همکاری مداوم مرزبانان کشور با مرزبانان جمهوری آذربایجان در بحث اربعین حسینی، افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا عبور کردند که با استقبال مناسب کشورمان و ارائه خدماتی مثل نوحه‌خوانی و توزیع زیارت نامه امام حسین (ع) به زبان آذری و انگلیسی راهی زیارت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا، ادامه داد: با توجه به استقبال و بدرقه شایسته کشورمان از این زوار هر ساله این جمعیت نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده و افزایش ۳۰ درصدی زوار در سال گذشته از این مرز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته‌اش گواه این بحث مهم مذهبی و فرهنگی است.

گودرزی، تصریح کرد: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران برای همسایگان همواره مرز‌های صلح و دوستی بوده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.