مجتمع پتروشیمی میاندوآب فردا به بهره برداری می رسد

مجتمع پتروشیمی میاندوآب با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلار به‌ عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی آماده بهره‌برداری است.

پتروشیمی میاندوآب فردا به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پتروشیمی میاندوآب فردا پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی آقای حسن روحانی رییس جمهور افتتاح می‌شود.


بیشتر بخوانید


مجتمع پتروشیمی میاندوآب هم‌ اکنون با ظرفیت بالایی در حال فعالیت است و به‌تدریج هم‌زمان با افزایش دریافت خوراک از طریق خط لوله اتیلن غرب، تولید این مجتمع نیز افزایش خواهد یافت. براین اساس، با راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار حجم اتیلن دریافتی افزایش می‌یابد.

موقعیت پتروشیمی میاندوآب بر روی google map

پتروشیمی میاندوآب فردا به بهره برداری می رسد

گفتنی است، طرح پتروشیمی میاندوآب همراه با پتروشیمی مهاباد در سال ۱۳۸۳ به عنوان یکی از طرح‌های ملی دولت در منطقه کلنگ‌زنی و در همان سال نیز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح تامین و دیوار کشی شد.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر مجتمع پتروشیمی میاندوآب با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلار به‌ عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی آماده بهره‌برداری است.

با افتتاح پتروشیمی میاندوآب، این شهرستان نیز وارد نقشه جغرافیای پتروشیمی ایران می‌شود و همچنین با افتتاح این طرح مهم، اشتغال‌زایی خوبی در منطقه ایجاد می‌شود و این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین به خط اتیلن غرب متصل می‌شود.

مسیر خط اصلی و انشعابات لوله اتلین  غرب

پتروشیمی میاندوآب فردا به بهره برداری می رسد

 نقش آفرینی این طرح در جهش تولید، رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بسیار موثر است و با توسعه صنایع پایین دستی می‌توان بیش از پیش در مسیر رونق تولید گام برداشت.
 
لازم به ذکر است، خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع‌های پتروشیمی واقع در استان‌های خوزستان، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و شرقی، ایلام و همدان را تأمین می‌کند.

پتروشیمی میاندوآب فردا به بهره برداری می رسد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار