کباب‌های لاکچری با نرخ‌های فضایی؛ آیا اتحادیه رستوران داران در پی نرخ‌هایی جدید است؟

بعد از بازگشایی مجدد رستوران ها شاهد افزایش قیمت غیر منطقی مواد غذایی هستیم به گونه ای که کباب‌ لاکچری با قیمت سیخی ۱۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

جگرکی هابه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از بازگشایی رستوران ها و جگرکی ها، گویا به یک باره نرخ تمام اقلام غذایی با تغییر قابل توجه و بدون هیچ ضابطه و بخشنامه ای همراه شده است.

این روز‌ها در رستوران‌های شهر، کباب کوبیده از سیخی ۱۴ هزار تومان تا سیخی ۱۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود که این تفاوت قیمت، غیر طبیعی و غیر منطقی به نظر می‌رسد.

برخی ادعا دارند که کوبیده انواع و اقسام متفاوتی دارد، اما این تفاوت به چه علت است.  این سوالات در ذهن مشتریان مطرح می شود که دلیل تفاوت قیمت زمین تا آسمانی کباب در رستوران‌ها چیست؟ اینکه کبابی را در جنوب شهر می‌توان با قیمتی کمتر و در شمال شهر با قیمت نجومی خرید به چه علت است؟

قیمت هر کیلوگرم دام زنده بین ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان است.  هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی از کشتارگاه به مغازه داران با قیمت بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان  عرضه می‌شود، همچنین هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه برای مصرف کنندگان ۱۲۵ هزار تومان است.

با توجه به اینکه هر کیلوگرم گوشت حدود کیلویی ۱۲۵ هزار تومان است و هر سیخ کباب کوبیده حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم گوشت مصرف دارد چرا باید کبابی با این قیمت نجومی به فروش برسد. به گفته فروشندگان اینکه در هر کباب کوبیده‌ کدام قسمت گوشت استفاده ‌شود، اهمیت دارد و هر کدام از قسمت‌های گوشت قیمت متفاوتی دارد، اما با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت نهایت قیمت یک سیخ کباب فیله باید حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان باشد.

گزارش- تفاوت قیمت زمین تا آسمانی قیمت کباب در رستوران‌های شهر/ کباب کوبیده سخی ۱۴۰ هزار تومان!


بیشتر بخوانید:


از ابتدای سال گذشته با رشد قیمت ارز، کاهش ارزش پول ملی و صرفه صادرات محصولات ایرانی، قیمت مواد اولیه و محصولات کشاورزی و دامپروری رشد قابل توجهی داشته است که گوشت قرمز هم از این قاعده مستثنا نبود و این امر سبب شد تا قیمت محصولات خوراکی و مصرفی همچون کباب و چلوکباب نیز رشد قابل توجهی داشته باشد و منوی رستوران‌ها، قیمت‌های خاصی را تجربه کند.

هر سیخ کباب ۱۴۰ هزار تومان!

یکی از مشتریان یک رستوران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کیفیت و قیمت کباب، گفت: قیمت کباب در رستوران‌های مختلف، متفاوت است به طوری که در رستورانی در مرکز شهر هر سیخ کباب ۱۸ هزار تومان ، در رستورانی در منطقه جنوبی ۱۴ هزار تومان و در شمال شهر بین ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان به فروش می رسد.

او بیان کرد: کباب در رستوران جنوب شهر کیفیت مطلوب ندارد، اما همین کباب در شمال شهر که با قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد کیفیت مطلوبی دارد، اما مسئله اصلی بر سر قیمت آنهاست. مگر هر کیلو گوشت چقدر است که به این میزان به فروش می‌رسد؟

او افزود: برخی از رستوران داران ادعا دارند که به دلیل اینکه از فیله گوسفند در کباب استفاده شده، آن را گران می‌فروشند، اما مگر هر کیلو فیله چقدر است؟ گاهی حتی کبابی را سیخی ۱۴۰ هزار تومان هم خریده ام که این میزان واقعا تعجب بر انگیز است.

افزایش قیمت مواد اولیه غذایی عامل گرانی کباب

علی‌اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه رستوران‌داران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گرانی مواد اولیه غذایی برای طبخ در رستوران‌ها، بیان کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر قیمت مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته و همین امر علاوه بر کاهش مشتریان رستوران‌ها، باعث بروز مشکلاتی برای همکاران ما شده است.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران با بیان اینکه قیمت عرضه غذا در رستوران‌ها بر اساس فاکتور رسمی مواد اولیه و هزینه‌های سربار محاسبه می‌شود، گفت: برای بهبود خدمات به مشتریان، سیاست رقابت در قیمت را در پیش گرفته‌ایم و رستوران‌های تهران با توجه به فاکتور رسمی برنج، گوشت و مواد اولیه‌ای که در طبخ غذا استفاده می‌کنند و با احتساب هزینه‌های سربار و همچنین ۲۰ درصد سود مصوب سازمان حمایت، نرخ‌گذاری خود را به اتحادیه اعلام کرده و پس از تایید قیمت توسط اتحادیه، این نرخ‌ها را اعمال می‌کنند.

گوشت گران شد، قیمت کباب سر به فلک کشید

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از انباشت دام روی دست دامداران اظهار کرد: در حال حاضر انباشت دام در کشور به حدی است که دامداران در تامین نهاده‌ها با مشکل جدی روبه‌رو هستند.

او از ثبات نسبی قیمت گوشت نسبت به ۶ ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری و شرایط مساعد زایش، کمبودی در عرضه وجود ندارد که بخواهد بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند.

پوریان قیمت هر کیلو دام سبک پروار شده با وزن پایین درب دامداری را ۳۷ هزار تا ۳۸ هزار تومان و با وزن بالای ۵۰ کیلو را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو گوساله زنده ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان است.

گزارش- تفاوت قیمت زمین تا آسمانی قیمت کباب در رستوران‌های شهر/ کباب کوبیده سخی ۱۴۰ هزار تومان!

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: علی رغم انباشت دام در واحدها، تقاضایی برای خرید گوشت در بازار وجود ندارد.

به گفته او، علی رغم فراوانی عرضه دام در واحدها، قیمت گوشت در خرده فروشی‌ها کاذب است، به طوری که دهک‌های پایین جامعه توان خرید ندارند.

روند نزولی مصرف گوشت قرمز به دلیل کاهش قدرت خرید خانوار

علی اصغر ملکی مدیرعامل اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار گوشت تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و گرایش افراد به خرید کدو و بادمجان و کاهش قدرت خرید خانوار بازار گوشت در رکود به سر می‌برد.

او افزود: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۰ تا ۹۱ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود حدود ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

اگرچه سردست و راسته گوسفندی با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود، اما قیمت شقه بدون دنبه در مغازه‌ها بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان نیست و برخی مغازه داران ممکن است شقه را به دلیل کیفیت پایین‌تر یا چربی بیشتر با نرخ‌های کمتری عرضه کنند. اما این صنف نیاز به توجه بیشتری دارند تا قیمت ها ثبات پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۸ تير ۱۳۹۹
من و شما باید سرمون گرم برآورده کردن اهم مهمترین نیازهای اولیه اونهم با بدبختی و تحقیرباشیم تا از ما بهترون و آقازاده ها و برگزیدگان ژنی هم مشغول زندگی و لذت بردن از دنیا باشند.
Iran (Islamic Republic of)
رخسار
۱۷:۰۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
چلوکبابم قضیه جالبی داره! گوشتش گرونه چون صادرات صرف داره، برنجش گرونه چون وارداتیه! خداروشکر کرونا اومد فعلا به بهانه کرونا غذای بیرون نمیخریم، کرونا بره پول نداریم چکار کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۱۹ ۰۸ تير ۱۳۹۹
خیلی هم گرون نیس 140 تومن برای کباب خوب من از کباب بدم میادولی
United States of America
D.I.H
۱۴:۵۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
تجمل و افراط و تفریط داره ریشه مون و در میاره ملت عقده ای شدن عقده دیده شدن دارن اولین و بهترین راه فرار از خودسوزی تربیت و آموزش نه فقط دانش آموزان بلکه خانواده ها تورو خدا یکم به هم اهمیت بدید غذای لاکچری چه کوفتیه تو وقتی دلت خوش نباشه اصلا میلت به غذا نمیره سعی کنید بفهمید که اصلا مردم درباره ما فکر نمیکنن که بخوام یه جوری رفتار کنم که مقبول اونا باشم
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۳:۲۰ ۰۸ تير ۱۳۹۹
مگه سران مملکت و مسوولین نمیگن ما زندگی خوبی داریم و هیچ مشکلی نداریم و شاخ وشونه برا دیگر کشورها میکشند؟!
پس این چیه؟
اون چیه؟
اینهمه بی عدالتی و هرج ومرج چیه چندین وچند ساله گریبان مردم مظلوم ایران رو گرفته؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۸ تير ۱۳۹۹
خوش بحال پولدارها کباب ۱۴۰ تومنی میخورن والا ما دیگه با ای قیمتها نمی تونیم مرغ هم بخریم کباب دیکه جزو ارزوها مون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۸ تير ۱۳۹۹
برا من سفره رنگی هم بزارن برمیگردم پیاز داغ و نون داغ رو میخورم نصیب هر کسی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۲:۵۲ ۰۸ تير ۱۳۹۹
ای کباب ای لاکچری ای گرانقیمت ای خواب وخیال ای سیخی‌۱۴۰ تومن ای قلدر ای توهم ای بالا بالا ای بدبخت ما ای ...
Iran (Islamic Republic of)
A
۰۱:۲۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
اخه یه گوسفند الا یک میلیونه بعد یعنی یک گوسفند کامل هفت خشت تا سیخ کباب میشه
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۸ تير ۱۳۹۹
چه بگیم من که پنج ساله رنگ گوشت ندیدم چه برسه به کباب لعنت به زندگی لعنت به موندن تواین دنیای کثیف مرغم میتونستیم تاحدودی بخریم اونم ازمون گرفتن بابا بیاین جونمون هم بگیرین خلاص بشیم یه اعتراضات شروع بشه بریم بمیریم من که حتما میرم چی برا از دست دادن نمونده مردن بهتر ازین این ذلته
Iran (Islamic Republic of)
جهانگیر
۰۰:۱۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
سلام.کوبیده!!!!!!!!!؟؟؟
منظورت اینه که کوه بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۲۳:۵۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام هیچ کس تو این مملکت نیست گوسفند زنده کیلویی ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان هست تازه نمخرن گوساله یک ساله کیلوی ۳۰ هزار تومان با هزار منت از دامدار بد بخت خریدن انوقت ما باید برای هر کیلو گوشت ۱۰۰به بالا پول بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
وام کباب رو باید راه بندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بابا تو بهترین رستوران های مشهد کباب سیخی 20 تومانه
چرا اینقدر قیمت ها تو تهران نجومی هستش ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رخسار
۱۷:۰۳ ۰۸ تير ۱۳۹۹
داداش من خودم مشهدیم، دقیقا کدوم بهترین رستورانهای مشهد؟! چلوکباب رضایی پارسال قبل کرونا نزدیک ۴۰ تومن بوده الان نمیدونم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
قیمت سیخ کباب وچرا براورد می کنید چرا قیمت گوشت ومرغ وبراورد نمیشه تا همه خودشون کباب درست کنند وحسرت یک سیخ کباب و نخورند نظارت ومدیریت درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام مگه کتاب از کاغذ درست نمیشه پس چه ربطی به گوشت داره؟من که دارم هنگ می کنم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بهترین کباب کباب داغ باگوشت الاغ دیگه باهم بحث نکنید فکر نکنید به این قیمتای کبابهای بیرون افسرد‌گی میاره ارزوی سلامتی همتون از خدا دارم ممنونم از همگی
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۰۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مگه غذایی به اسم کباب هم وجود داره!!!!ما که نه خوردیم نه دیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بیایم ناراحت کباب کوبیده باشیم یه عمره نخوردیم الانم نمیخوریم بیایید یه فکری به حال پراید صد میلیونی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تو رو خدا قیمتها رو پایین بیاورید، برای چی برای گران کردن مايحتاج مردم، مسابقه میدید ؟ انصاف داشته باشید. روز مبادائی هست، حساب کتابی هست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۸ تير ۱۳۹۹
اتفاقان هیچ حساب کتابی هم نیست شما تو خرافات خودت بمون کدام حساب کتاب
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۲۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
وقتی اختلاف قیمت ماشین تو بازار ازاد و کارخانه بیش از صد میلیون باشه و گاها دوبرابر اتحادیه ینی کشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دولت دست و دلباز میتونه یارانه کباب رو به پولدارا ختصاص بده '
یه وقت زشت نباشه کباب نخورن
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۸:۵۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نظارت و قانون محکم و بازدارنده میخواد برای همه چیز زندگی
Iran (Islamic Republic of)
حسین از تبریز
۰۸:۰۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
این موضوع که نخریم تا ارزان شود درست نیست اولا نمیتوانیم بخریم .ثانیا گاها بچه از آدم میخواد بخره و بچه نمیدونه نخریم ارزان شود یعنی چه .
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۴۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بشود سیخی یک میلیون ما بدبختها در همه عمرمان مزه کباب کوبیده را نچشیده ایم حالا نگران باشیم که کباب برای پولدارها گران شده به درک که گران شده انها هم مثل ما نخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۸ تير ۱۳۹۹
شما هم عرضه داشته پاش واگذارشده نخور
Iran (Islamic Republic of)
روژان
۰۷:۱۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خوشبحال پولدارها که کباب میخورن ما طبقه پایینا توی خریدن مرغ موندیم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحمید
۰۵:۲۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
وقتی با چند تومان وچند مهمانی مجانی دهان مسؤلین اتحا د یه را قفل میکند واز طرفی سازمان حمایت از مصرف کننده سرش را زیر برف کرده وبخواب رفته واز طرفی سر ماه اتحادیه ها حق حساب انها را میدهند می خواهی چیزی حل شود مگر ملت حقوق انها را میدهد که در فکر ملت باشند متاسفم این دستگا ههای نظارتی را .
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۰۵:۰۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خوب نسبت به هزینه ها اصلا گرون نیست
این یکی لابد بهترین گوشت خالصه
پس چطوری سود کنه با احتساب کلی اصطهلاک دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ما که زمان ۲هزار تومانی ام نتونستیم باب بخوریم اینم روش. ولی خیلی عجیبه تو این وا نفسا دغدغه یه عده شده کبا ب!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
فقط فلافل.....والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ما تو خواب نمی‌بینیم هی عامو بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا آزاری
۰۰:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
فکر کنم قراره جلسه ای برای تنظیم بازار کباب و خوراکی برگرار بشه و تصمیماتی توسط دولت تدبیر در راستای ساماندهی ... تثبیت قیمت یک سیخ کباب محور جلسه خواهد بود ...
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۰۰:۱۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
کباب ارزان قیمت هرکی خواست بگه تا بهش آدرس بدم
Iran (Islamic Republic of)
صیامی
۲۳:۴۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
من یه کارگرم بچه هام یه ساله کباب نخوردن
خوش به حال شما که کباب می خورید با این قیمتای گران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
کرونا در کمین است تعدادی مردم معدود رعایت میکنن و همون تعداد معدود در حال فدا شدن در مقابل افرادی هستن که در جامعه رعایت نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۶ تير ۱۳۹۹
بقول آقای دکتر محمود احمدی نژاد جریمه گران فروش نخریدن است یعنی کسی اجبار نکرده که کباب ۱۴۰هزارتومانی یاکباب ۸۰ هزارتومانی بخورید
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
تا ده سال آینده در امتحانات مدارس میپرسند : کباب چه بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
لعنت خدا به کسانی که به این ملت بیچاره و مملکت خیانت میکنن..... ان شاٱلله کرونا نوع یک یک بگیرن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام
خدا از اونایی که میتونن برای ما مردم کاری بکنن نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
جامعه‌ای‌که‌در‌آن‌گروهی‌سیر‌وگروهی‌گرسنه
باشند،جامعه‌اسلامی‌نیست.شهیدبهشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سرمایه و سرقفلی حساب نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ،
۰۵:۴۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
پس لوازم یدکی فروش خودرو هم باید پ.ل کشتی رو بکشه رو قیمت قطعه یدک ،توجه کن قیمت کشی رو میگم نه گرای حمل با کشتی ،این چه استدلالی هست ،اخه سرقفلی قیمتش بالاست ؟خب دوسال دیگه سرقفلیت هم سر به میلیاردها میزنه ،مگه پول اضافی از بابت سرقفلی میگیری لنزمان که فروختی میدهی به مردم؟مگه اتحادیه گفته سرقفلی رو هم بکشید رو قیمت کباب ،،این چن استدلال ابی هست ،،داداش یه درصد مششخصی نسبت به موقعیت مغازه ات ومسایل نظافت وجنس مرغوب مورد استفاده گفتن بکش رو کباب وتمام این مخارج از ذب وبرق وغیره گرفته داخل همان درصده ،واضافه بر ان قانونا جرمه ،وشرعا اجحاف به مسلمین وعرفا حرکتی ضد ملی وضد حقوق شهروندی ،، موفق وسر بلند باشی ،،الکاسب حبیب الله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۴۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
به خدا همه ما مسئولیم اگر بچه ای از کنار کبابی رد بشه و دلش بخواد و پدر و مادرش نتونن تهیه کنن....برای تک تک مسئولین با این منوال مملکت داریشون متاسفم واقعا همه مسئولین بی کفایتن.اونوقت یه عده آقا زاده چه ریخت و پاش هایی تو زندگی هاشون دارن......ننگ بر همه ما.....ننگ بر ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
فقط فلافل با نون هات داگی، ۴ هزار تومان.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۱:۱۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
با سلام.
این متاسفانه نشانه اختلاف طبقاتی شدید و نظارت بسیار ضعیف است . متاسفانه استفاده از امکانات بعضی از نقاط شهر برای خیلی در حد یک ارزوست.
اما اگر انسانیت و اعتقادی هست بدا به حال کسانی کباب انجنانی میخورند در حالی که بعضی هموطنان سر گرسنه بر بالین میگذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز کمی بیشتر فکر و ریشه مشکل را ببینید ، شما صورت مسئله را پاک کردید ، این همان چیزی است که می خواهند به من و شما تلقین کنند !!! این اسمش اختلاف طبقاتی نیست ، اسمش گرانی افسار گسیخته است . چرا باید گوشت اینقدر گران شود که بخش اعظم جامعه توان خریدش را نداشته باشد . اگر می گفتید ماشین لاکچری ، آپارتمان و یا منزل لوکس بله حرف شما درست بود اختلاف طبقاتی بود ولی ، نه مواد غذایی و ارزاق عمومی و امرار معاش مردم . در تمام دنیا مواد غذایی و امکانات اولیه زندگی برای عموم مردم قابل تامین و دسترسی است و فراتر از آن باید خود فرد سعی و کوشش بیشتری بنماید تا درآمد بیشتری داشته باشد ، نه برای حداقل ها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
یعنی باحقوق یه ماه کارگرمیشه
۱۳سیخ کباب خرید
کل نیازهای یه ما به کنار
اجاره وخوراک وپوشاک وغیره
خدایامردیم مگه این همه کییف میشه.
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
به نظر من کباب باید هر قیمتی باشد ، هر کس با توجه به نظرش خرید کنه مثلا من کباب سیخی بیشتر از ۴ هزار نمیتونم بخرم، ولی یک نفر میتونه ۱۴۰ هزار بخره، بهتر نیست بجای گیر دادن به فروشنده درامد ما بالا بره، بعد هر کس هر قیمتی که فکر کنه درست هست و اصلا هر کبابی که خوشش امد میخره، شاید یکی بخواد کباب بده سیخی ۱۰ میلیون، مجبور نکردن که بری بگیری، نگیر ، این قضیه رو بقیه مواد غذایی هم هست مثلا پیتزا‌ مگر قیمت جاهای مختلف فرق نمیکنه؟؟ پیتزا بزرگ داریم ۱۲۰۰۰ تومان ، دو تا کوچه پایین تر ۱۲۰۰۰۰ تومان، شمایید که انتخاب میکنید از کدوم بخرید
Germany
علی
۲۰:۳۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
برای من فرقی نداره چون هیچ وقت نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
بجای شما مسئولین نظام می خورند قصه ندارد خوردنی باید خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
هیچ امیدی به این دولت و این سران مملکت ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
بچه های من یکساله کباب ندیدن ... هر روز سراغشو از من می گیرن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
خدا هیچ پدر و مادری رو شرمنده بچه هاش نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
کباب گربه بده بخورن این که چیزی نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
پول نداشتی مجبور بودی زن بگیری و چندتا هم بچه داشته باشی؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۰۵:۱۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
یه ذره مرغ رو کباب کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ای وای........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۸ تير ۱۳۹۹
فلافل بده بخورن..
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۱۹:۵۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سره کوچه ما کبابی سیخی 4 هزار تومن میده
منکه میترسم برم سفارش بدم
Iran (Islamic Republic of)
جرجیس
۲۳:۳۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
داداش اون کبابو احتمالا با پشم گوسفند تهیه می کنن چون اگر با سیرابی هم کباب درست کنن چهار تومن بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
شاید چشمات اشتباه دیده اونجا 40000 زده بوده فکر کردی به ریاله اما به تومن بوده!
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۲۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
دیگه از اینهمه گرانی افسارگسیخته وبدون توقف خسته شدیم آخه تا کی این وضع ادامه پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تا 1400
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
۱۰۰تومن بده یک کیلو گوشت بخور نه بری بدیش رستوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
۱۰۰تومن بده یک کیلو گوشت بخور نه بری بدیش رستوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
خواهشمندیم دولت تدبیر وامید دیگه به کباب کاری نداشته باشه میترسیم مثل خودرو وارزو....بشه بزار مردم سالی یه سیخ کباب بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
این از وقتی طبری رو گرفتن همه چی یهو گرون شد چه داستانی داریما الکی شده همه چی
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
یهویی بلیو نر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
خدا ازتون نگذره با حقوق ماه ای یک میلیون دویست هزار تومان توی پمپ بنزین با کرایه خونه ای ماه ی ۶۰۰هزارتومان به غیر از پول آب برق و گاز و خورد خوراک با یارانه ۴۵هزارتومانی من حتی نمیتونم ۲۰۰گرم گوشت بر زن و بچم در ماه بخرم بعدش یه عده دارن سبخ ۱۴۰هزارتومانی میخرن چرا اینقدر توی این مملکت حق کارگر رو میخورن هیچ نذارت بازرسی نیستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
با حقوق ماه ای یک میلیون دویست هزار تومان توی پمپ بنزین با کرایه خونه ای ماه ی ۶۰۰هزارتومان به غیر از پول آب برق و گاز و خورد خوراک با یارانه ۴۵هزارتومانی من حتی نمیتونم ۲۰۰گرم گوشت بر زن و بچم در ماه بخرم بعدش یه عده دارن سبخ ۱۴۰هزارتومانی میخرن چرا اینقدر توی این مملکت حق کارگر رو میخورن هیچ نذارت بازرسی نیستش
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
گوشت نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
خب زن نمیگرفتی
Mauritius
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۶ تير ۱۳۹۹
خودمون انتخاب کردیم که اینگونه باشیم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۳۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
بی انصافیه که در جواب این بنده خدا نوشتین گوشت نخور یا زن نگیر!
همه ی ما انسان ها به یک اندازه حق داریم از زندگی لذت ببریم و این اجازه رو نداریم با زیاده خواهی دیگران رو از حقوقشون محروم کنیم.
مسلما این اختلاس ها و دزدی هایی که میشه نون از سفره همین کارگرای شریف و زحمت کش برداشته میشه.کاش هممون یک لحظه فکر کنیم که این زندگی یه روزی تموم میشه و تو دنیای دیگه باید در مقابل همه کارها و حرفامون جواب پس بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
۶۰۰هزار تومن اجاره؟؟؟؟شوخی خوبی بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
وقتی نظارت و برخورد قاطع نباشد وبجای برخورد قاطع حرف و عمل نباشئد همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
کباب ۱۴ هزار تومانی خب معلومه آشغاله ! اصلا نباید جزو آمار به حساب بیاریدش !!! قیمت معقول کباب کوبیده ۲۰۰ گرمی با گوشت گرم ،بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان باید باشد. که متاسفانه همینش هم نسبت به درآمد اکثر مردم خیلی بالاس. کسی هم که کباب کوبیده ۱۴۰ هزار تومانی میخوره نوش جونش اگه مال خودشو بخوره و مال مردم تو مالش نباشه. در غیر اینصورت کوفت بخوره !
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۵۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سلام
مسئولین محترم الکی وبیهوده صبح را شب نکنید ی کم به مشاغل سروسامان بدید در این کشور هرکس هر کاری دلش بخواد انجام میده کسی نیست با اون برخورد کنه مثلا میانگین گوشت گوساله وقلوه گاه گوسفندی اگر 80000تومان بشه یک سیخ کباب 150گرمی می‌شود 12000تومان میشود اگر این گوشت با گوساله برزیلی باشد خب قیمت نزول خواهد کرد و همین کباب با چه قیمت های عجیب به مردم فروخته میشه
مملکت وله
مسئولین اتحادیه چون خودشون ماشین وذینفع خب معلومه برخورد نمیشه
جان مادرتون به حق خون این شهیدان برخورد کنید البته یک سیخ کباب 12000تومانی با سیخ 50هزار تومانی خیلی فرق نمی کنه فقط فرقش در بی سرو صاحبیه
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
منم میخوام
آخرین اخبار