قیمت واقعی گوشت قرمز چقدر است؟/صادرات دام مرهمی برای دامداران

قیمت واقعی گوشت قرمز به ویژه از نوع دام سبک از جمله مواردی است که مردم در پی آن هستند به همین دلیل در این گزارش به بررسی نرخ واقعی آن پرداختیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند ماه اخیر دامداران به طور مداوم نسبت به انباشت دام در واحدهای دامداری انتقاداتی دارند چرا که اوزان دام های سبک و سنگین به حدی رسیده که دیگر تقاضایی برای خرید در بازار داخل حتی به نرخ های نازل و کمتر از قیمت تمام شده هم وجود ندارد.

بررسی ها نشان می دهد که هم اکنون دام مازاد پروار با اوزان بالا به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس رسیده که اگر مجوز حداقل ۲۰۰ هزار راس برای صادرات به بازارهای هدف صادر نشود، مشکلات دامداران در تامین نهاده ۲ چندان می شود که از مسئولان ذی ربط انتظار می رود با هدف پایداری تولید و بی نیازی از واردات، مجوز بخشی از دام های مازاد را با مدیریت بازار داخل صادر کنند.

ماجرا تنها به این جا ختم نمی شود چرا که علی رغم مازاد دام و افت محسوس قیمت دام در دامداری ها، قیمت گوشت در خرده فروشی همچنان بالاست، در حالی که اختلاف قیمت عمده فروشی تا خرده فروشی حداکثر باید ۱۰ درصد باشد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین علل نوسان قیمت گوشت در خرده فروشی ها و بی توجهی بازار گوشت به انباشت دام در واحدها با خبر شویم:

قیمت واقعی گوشت گوسفندی ۸۵ هزار تومان

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت دام زنده سنخیتی با هزینه های تولید ندارد، اظهار کرد: علی رغم افزایش غیر منطقی نهاده های تولید، قیمت دام زنده کماکان سابق است.

وی افزود: با توجه به نرخ پایین خرید دام و عملیاتی نشدن ساز و کار گوشت ۳ و ۵ تیکه از سوی پشتیبانی امور دام، مشکلات انباشتگی دام همچنان به قوه خود باقی است.

سلطانی با انتقاد از انباشتگی دام در واحدهای دامداری بیان کرد: با وجود امکان پذیر نبودن قاچاق دام سنگین همچون دام سبک، چالش انباشت دام روی دست دامداران به قوت خود باقی است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با انتقاد از بی توجهی مسئولان به انباشتگی دام در واحدهای دامداری گفت: با وجود نامه نگاری های متعدد، مسئولان ذی ربط جوابی ندادند، در حالی که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولان ذی ربط با تشکیل جلسه باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی قیمت کنونی هر کیلو دام سبک ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان و دام سنگین را ۲۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به قیمت فعلی دام زنده،حداکثر هر کیلو گوشت گوساله با نرخ ۷۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی ۸۵ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول وجود حلقه های واسط و عدم حمایت از تشکل ها را علت اصلی نوسان نرخ گوشت در بازار برشمرد و گفت: این در حالی است که توزیع نهاده با نرخ مصوب به دامدار موجب شده گوشت با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

سلطانی ادامه داد: پشتیبانی امور دام برای رفع تکلیف اذعان می کند که گوشت سه تیکه و پنج تیکه خریداری می کند، در حالی که اگر دام را با نرخ ۸۰ هزار تومان از دامداران خریداری کند به سبب حمایت از تولید داخل مقرون به صرفه است.

انباشت ۲۰۰ هزار راس دام سنگین در دامداری ها

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان با انتقاد از انباشتگی دام در واحدهای دامداری اظهار کرد: علی رغم انباشت ۲۰۰ هزار راس دام سنگین، مجوز صادرات دام داده نمی شود.

وی افزود: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت برای جلوگیری از افزایش قیمت اجازه صادرات مازاد دام را نمی دهند، در حالی که این امر کاملا اشتباه است چرا که تولید داخل در ورطه نابودی است.

مقدسی ادامه داد: مسئولان ذی ربط به سبب ناتوانی در کنترل بازار جلوی صادرات را گرفتند که این امر به زیان تولید داخل تمام می شود به طوریکه دامداران در دوره بعد اقدام به پرواربندی نخواهند کرد.

این مقام مسئول با انتقاد از واردات گوشت به کشور گفت: علی رغم‌ مازاد تولید، واردات گوشت در حال انجام است، در حالی که امکان واردات گوشت منجمد به سبب نوسان نرخ ارز با نرخ سال قبل وجود ندارد.

وی قیمت تمام شده هر کیلو گوشت گوساله را ۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر به طور متوسط قیمت فروش هر کیلو گوساله ۲۶ هزار تومان بوده که این امر بیانگر زیان ۸ هزار تومانی دامداران در فروش است.

مقدسی قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوساله بر مبنای گوساله ۳۴ هزار تومانی ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ فعلی گوساله زنده، هر کیلو گوشت نباید بالاتر از ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان بدست مصرف کننده برسد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به راهکار اصلی تعادل قیمت گوشت در بازار تصریح کرد: اگر صادرات با نرخ واقعی ارز انجام شود، و یارانه حذف ارز به حساب سرپرستان واریز شود، مشکلات دامداران مرتفع می شود.

اختلاف منطقی بازار عمده فروشی تا خرده فروشی ۱۰ درصد است

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه بازار دام تعریفی ندارد، اظهار کرد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک کشور ۶۷ میلیون راس است، در حالی که به اعتقاد ما جمعیت دامی حدود ۷۵ میلیون راس است.

وی از رشد ۵۰ درصدی جمعیت بره پرواری خبر داد و گفت: در سال های قبل جمعیت دامی کشور ۴ تا ۵ میلیون راس بود، در حالی که هم اکنون جمعیت دام پروار به ۱۲ میلیون راس می رسد.

پوریان ادامه داد: دام مازاد پروار با اوزان بالا حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار راس بوده که متاسفانه به سبب نبود تقاضا در بازار داخل روی دست دامداران مانده است.

این مقام مسئول با تاکید بر صادرات ۲۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف بیان کرد: با توجه به حجم بالای دام‌ مازاد روی دست دامداران انتظار می رود که مجوز صادرات ۲۰۰ هزار راس صادر شود تا دامداران در تنگنا نباشند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: طی بازدید از واحدهای دامداری، تولیدکنندگان به شدت از انباشت دام در واحدها و بی توجهی مسئولان به این امر گلایه مند بود به طوریکه حاضرند با نرخ ۲۵ هزار تومان، دام خود را در اختیار کشتارگاه قرار دهند که متاسفانه برای این نرخ تقاضا وجود ندارد.

وی صادرات دام را تنها راهکار تعادل قیمت در بازار دانست و گفت: در بخش دام سنگین ۱۵۰ هزار راس دام سنگین با اوزان بالای ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم مازاد بر نیاز کشور وجود دارد که برای پایداری تولید و جلوگیری از ضرر و زیان دامداران یاید مجوز بخشی از دام مازاد به بازارهای هدف صادر شود‌.

پوریان افزود: با توجه به زایش های مناسب، جمعیت دام سبک به ۶۰ میلیون راس می رسد که با این وجود افراد تقاضا دارند قیمت گوشت در بازار کاهش یابد که متاسفانه علی رغم انباشت دام، قیمت در خرده فروشی ها به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال همچنان بالاست.

پوریان قیمت دام سبک با اوزان سبک را ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان و با وزن بالای ۵۰ کیلو ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی دام سنگین با اوزان ۴۵۰ کیلو ۲۷ هزار تومان و اوزان سنگین ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است.

 با وجود آنکه اختلاف قیمت گوشت از عمده فروشی تا خرده فردشی باید ۱۰ درصد باشد، اما نرخ های فعلی در بازار نشان می دهد که اختلاف بسیار چشمگیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۲ دی ۱۳۹۹
هرچیزی قیمتش ۱۰ برابر شده الا گوشت قرمز تورو خدا مسعولین فکری به حال دامداران بکنین
Iran (Islamic Republic of)
حسن رجبی
۱۹:۲۵ ۰۲ دی ۱۳۹۹
واقعا قیمت گوشت خیلی پایین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۲۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
من دیگه تصمیم گرفتم که به عنوان یک دامدار روستایی برم خودمو از بلندی پرت کنم پایین وبمیرم با این ضرر هایی که کردم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۴۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
خیلی پیام دادم ولی فهمیدم حال روز دادمدارها اصلا برای مسئولان مهم نیست چرا جلوی صادرات دام سنگین را نمیدهید مگه زندگی ما براتون مهم نیست بابا به خدا برشکست شدیم خوراک دام خیلی گران ولی خود دام خیلی خیلی ارزون به خدا .خدا را خوش نمیاید این مجوز را بدین .اگه این طوری پیش لره دیگه هیچ کس به تولید روی نمیاره ما وچند نفر دیگه قراره تعطیل کنیم شما که هیچ کاری برای ما نکردین خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
توراخدا به دادمان برسید مگه چه گناهی کردیم دامداری زدیم چرا به فکر ما نیستین داریم شوهرم ورشکست شد خدا را خوش نمیاد چرا اجازه صادر ات نمیدهد به همه مردم روستا دارن گوساله هایشان را می کشند چرا به داد دامدار بدبخت نمیرسید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۳۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
به جای اینکه قیمتا رو دستوری نگه دارن باید قیمت دلار رو کنترل کنن که همه چی بهش وابسته است
درحال حاضر بد بخت تر از دامدار نیست قیمت همه چی زیاد شده غیر از گوشت قرمز و شیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام سال انتخابات هست باید گوشت رو ارزون کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
مرگ برگرانی
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۹:۱۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
چندین ساله اینجوریه این موقع از سال قیمتو میارن پایین خودشون میخرن اواسط پاییز گرون میکنن زهرمارشون بشع
زنده باد کشور حمایت از تولید داخل(!)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
با توجه به گرانی آذوقه و دوا ودرمان دام به خدا تمام دامداران تا خرخره تو ضرر هستن مسئولبن بی کفایت خدا نشناس به فکر مردم بیچاره و کارگر باشید که دارن له میشن شاید نتونن تا چند سال دیگه دنبال دام پروری باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
توایران هرکی تولیدکننده باشه بدبخته اخرش سراز زندان در میاره چون مسولین خیلی محترم به فکر تولیدکننده گان نیستن که باچه زحمتی تولیدمیکنن من خودم گاودارم ودرکنار گاوداری لبنیاتی زدم ، شرکت ها هم شیر میدی یه مدتی بعد خودشون ورشکسته اعلام میکنن هرچی پول شیر میخوای ازشون بربادمیره هیچ کسی نیست حقت بگیره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۰۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
همه چی سه برابر شده ولی دامدار هنوز تو غاره ایا از دامدار هست بد بخت تر بااین همه زحمت علوفه گرانی بابا داریم تلف میشیم کسی هست جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۸ تير ۱۳۹۹
آقایان مسئول یه کمی به فکر ما دامداران باشین تورو خدا ما ها موندیم چی کار کنیم خرج خوراکش دو برابر قیمت خودش هستش .واقعا متأسفم
Iran (Islamic Republic of)
دیار
۲۲:۲۴ ۰۸ تير ۱۳۹۹
منی که دامدارم وقتی میبینم حمایتی ازم نمیشه گاوهام مونده رو دستم خوراکشون بینهایت گران شده گریه ام گرفته یعنی اگه مفت دادم دیگه سراغ کار تولیدی نمی رم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۳۹ ۰۸ تير ۱۳۹۹
اقا یکلام دامداراتا یسال دیگه همشون جمع میکنن بعدا ببینید گوشت بکجا میرسه قیمتش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۸ تير ۱۳۹۹
لطفا هچی نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۸ تير ۱۳۹۹
من دامدار هستم .انقدر آذوقه گرون شده که تاحالا چند بار قصد کردم همشو بریزم تو چاه ولی از گناهش میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۸ تير ۱۳۹۹
سالی یک بار به مدت یک هفته قیمت دام رو میبرن بالا دام های خودشون که در راس کارند میفروشن بعد دوباره میارن پایین قیمتو باواردکردن گوشت یخی.دیگه هیچ فکری نمیکنن که دامدار بدبخت چه زجری میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۸ تير ۱۳۹۹
سالی یک بار به مدت یک هفته قیمت دام رو میبرن بالا دام های خودشون که در راس کارند میفروشن بعد دوباره میارن پایین قیمتو باواردکردن گوشت یخی.دیگه هیچ فکری نمیکنن که دامدار بدبخت چه زجری میکشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۸ تير ۱۳۹۹
اگر قیمت گوشت گوسفندی 85تومن هست چرا داخل بازار 125تومن هست.علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
گاودار فقیر
۱۲:۳۳ ۰۸ تير ۱۳۹۹
باتوجه به عدم بازار وقیمت پایین دام وبالا رفتن خوراک دام شاهد یک بحران طی چنده ماه آینده خواهیم بود عدم توجه ورسیدگی مسولین بی ربط که گوشهایشان کر شده ما دامداران هم بلدیم چطور عمل کنیم روز ی وارد شدیم که تولید کننده باشیم ودست دراز نکیم جهت وارد کردن گوشت از سایر کشورها وکمکی به اقتصاد مملکتمان حالا که کسی حتی یک خدا قوت خشک وخالی بمان نمی کند خدا بزرگ است ما هم تعطیل میکنیم ودیگه دنبال کار تولیدی نمی ریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۸ تير ۱۳۹۹
اقا تناسبی بین هیچی وجود نداره
سال ۹۶ طلا گرمی ۱۰۵ هزار بود خودرو سمند ۳۰ میلیون بود
گوساله نر ۶۰۰ کیلویی ۹تا ۱۰ میلیون بود
یعنی با گوساله ۶۰۰ کیلویی تقریبا ۱۰۰ گرم طلا میخریدی
الان گوساله ۶۰۰ کیلویی رو الان بفروشی ۱۵ میلیون ازت میخرن
که با این پول تقریبا ۲۰ گرم طلا (گرمی ۸۰۰ هزار) میخری
سال ۹۶با ۳ تا گوساله سمند رو میخریدی الان ۱۰ تا گوساله ۶۰۰ کیلویی بفروشی پول یه سمند میشه
همین گوساله ۶۰۰کیلویی ۱۵ میلیونی،هزینه تمام شد ش با این قیمت های خوراک دام ۲۰ میلیون میشه یعنی بعداز ۱۵ ماه ۵ میلیون هم ضرر
دامداری رو نابود کردند
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۸:۳۵ ۰۸ تير ۱۳۹۹
بگو بینم کجا این قیمت میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۸ تير ۱۳۹۹
ادم خنده میگیرش اصلا همچبن قیمتی توبازار نیست مگه گوشت سگ باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۰۸ تير ۱۳۹۹
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت همه بزرگواران،تا جلوی صادرات باز نشه هیچ کدوم از مشکلات حل نمیشه والان درحال حاضر تعداد دام مازاد بیش از اندازه هستش پس باید حداقل ۲۰ درصد کل دام موجود صادر بشه که تولید ازسر گرفته بشه ودام دار ضرر نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ما نیاز به ثبات اقتصادی داریم و اون به دست نمیاد جز با به حداقل رسوندن دلالی و احتکار و سوداگری و سفته بازی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چرا گوشت بقیه جنس هارو. نمیارین پایین جو کیلوی 3 هزار تومان ذرت کیلوی 5 تومان میصرفه میدیم به گوساله بعدش باید مفت بدیم به قصاب دیگه دام. داری تعطیل براین اینکه نمیصزفه دام. دار بدبخت بدو بدو اخرش گوشت گوساله مفت بدی به قصاب اون سودشو اون بخوره گوشت گوساله از من دام دار که به یه بدبختی دویدم خرج های به این گرونی دادم خب چرا کیلوی 55 تومان گوشت بزارم بدم شما فقط. میتونین گوشت ارزون کنین چزا جنس های دیگه رو نمیارین پایین خواهشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام من دامدار دام سنگین هستم من پارسال 6 تا از گاو هام زاییدن الان ۶ گوساله از پارسال دارم و امسال دوباره ۶ گوساله زاییدن الان گوساله‌های پارسال با این قیمت ها خرج خودشونو در نمیارم حال من دامدار چه خاکی بر سرمان بریزیم با قیمت علوفه وخوراک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نمیشه خودتون علوفه بکارید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۵۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
با سلام باعث تاسف هست که ما شاهد فروش دام های ماده در آینده نزدیک خواهیم بود من خودم منتظر یه بازار هستم خدا میدونه ۳۰۰راس شیری با تولید میانگین ۴۰ کیلو رو میبرم کشتارگاه خدا میدونه و همیشه وعده و وعید .کی دیگه گاودار میخواد زندگی کنه .۱۰۰ تومن میزان رو شیر از اون طرف سه ماه قبلش نهاده را دو برابر گرون کرده .بابا اگه کار رو به دست یه بچه بدی بهتر عمل میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تا قیمت گوشت بیاد پایین تا مردم بیان بخرن با وجود انباشت باز قیمت گوشت بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
آقای که فقط اسمتو گذاشتی به اصطلاح مسوال گوشت یخزده ۲ ماه قبل ۴۰ تومن بود حالا شده ۶۵ تومن خبر داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
گوشت تو آفریقا کیلویی 1.8 دلاره با ارز 4200 وارد کنید بدین فقیرا یکم گوشت بخورند بی وجدانا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام ، توی این کشور عزیزمان ایران،آیا کسی هست که بدون هیچ درآمدی یا حتی ضرر و زیان بتواند حتی یکماه دوام بیاورد.آقایان، عزیزان،مسئولین ما دامداران یکساله زحمات زیادی کشیده و داریم ضرر میدیم.آیا برای شما قابل درک نیست .آیا ما جزء مردم نیستی،م یا شما برای مردم کاری نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نهاده های دامی و سایر فراورده ها با دلار افزایش می یابد در حالی که افزایش حقوق اندک ما با ریال محاسبه میشود .که اکنون بی ارزش ترین پول دنیاست.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۳۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
یکی تو تلوزیون میگفت تولید گوشت تو کشور بیشتر از همیشه است اخه چراالکی میگین!!!!ا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
واقعا دامداران تحت فشار هستن من داشتم همه رو فروختم فقط ضرر کردم خدا رحم کنه به دامداران وگرنه کسی به فکر این قشرزحمتکش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
قیمت واقعی همونیه که توی قصابی ها توزیع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دامدارا چی گناهی کردند؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دامدار همه گاو گوساله هارو میکشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن کچل
۱۵:۴۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چرا گندم پارسال خریدکیلوی ۱۸۰۰ سبوس گندم که ضایعات حساب میشه به من دام دارداده کیلوی ۲۵۰۰ اخه چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
برادر محترم هر گوساله کیلیویی 28 هزار تومان هزینه شده براش /حالا بعد یکسال که من سرمایه ام نابود شده کیلیویی چند از من باید خریده بشه/خدا رو خوش میاد/اگر قراره این قیمت ها که شما میگید نرخ بازار باشه باید خوراک با قیمت مناسب به ما بدید
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۴:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ما پارسال و در اوج امید، ۴۵ رأس گوساله پرواری خریدیم که اگه خدا بخواد تو کار تولید گوشت بیفتیم. متأسفانه تا به امروز خودم و شریکم نفری ۱۰۰ میلیون تومان ضرر کردیم. حیوانات مثل آدم نیستند که بهشون بگید: «نخور! فعلاً خوراک نیست.»
یا مثلاً: «نخور! فعلاً گرونه.» حیوانات این حرفها رو نمی فهمن.
خوراک دام تقریباً ۳۰ تا ۴۰ ٪ گرون شده. ولی همون طور که تو متن اومده، گوساله پروار کیلویی ۸۰۰۰ تومان ارزونتر معامله میشه. عمرا دیگه همچینکاری بکنم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام بنده پارسال دقیقا همین موقع داروندارمو فروختم با یمقدار وام گوساله پرواری۲۵۰ کیلویی ریختم کیلیویی ۴۳۰۰۰تومان الان وزنشون شده۵۰۰کیلو دلال میگه کیلو ۲۳۰۰۰تومان خودتون حساب کنید چی شده.من این پولو اگه به خاک بیابان داده بودم الان دوبرابر شده بود.نابودشدم ازاین به بعد به بچه بچم هم میگم دنبال کار تولید نره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خودت عرضه کن چرا میدی دلال
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۱۳:۲۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دام ها به شکل وحشتناکی انباشته شدن به طوری که میشه تو یک روز بالای 1000تا دام که بالای 700کیلو هستن رو خرید وای ازون روزی که دامدار ها بخاطر ضرر بیش از حد شغلشون رو عوض کن اون وقت باید منتظر گوشت کیلوی 300 هزار تومان بود تنها راه حل فعلا صادرات دام است تا قبل اینکه دامدار ها بیش از این ضرر نکنن و تولید رو تعطیل نکردن
Iran (Islamic Republic of)
عزیز
۱۳:۱۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ماسفانه مسئولین ودست اندرکاران مردم را ساده فرض کردن .هربلایی رابخوان ازطریق احتکاروگرانفروشی سرمردم بدبخت آوارمیکنند.مرغ .تخم مرغ.گوشت .دلار.ماشین.روغن نباتی.برنج
Iran (Islamic Republic of)
گاودار بدبخت
۱۳:۱۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اون کسی که نشسته بالا و فقط واردات انجام میده نمیبینه که ما گاو دارها بدبخت شدیم کسی نه گاومون نه شیرمون میخره در ضمن قیمت اقلام خوراکیشون نجومی شده ای وای بر ما بخدا به مرگ راضیم موقعه ای کار نمی کنی میگن بیکاری زمانی هم که کار میکنی اینتطوری دولت تدبیر وامید حمایتمان می کنه بخدا باید گاو دارین تعطیل کنم دیوارهشون تخریب کنم دیگه هیچ موقع دنبال کار تولیدی تو این کشور نرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
با سلام دوستان من یک دامدار هستم. با توجه به اینکه تولید دام با قیمت های فعلی ابدا توجیه اقتصادی ندارد اکثر دامداری های سنتی و کوچک مخصوصا دام سبک تعطیل شده اند. چرا که دامدار جماعت قشر ضعیف جامعه هستند که در قوت روزانه خود و دام شان مونده اند. عزیزان دل اگر قیمت دام(نه قیمت گوشت در قصابی ها) به همین منوال باقی بماند تا دو سال دیگر تولید دام در کشور افت بسیار شدیدی خواهد کرد که با این سیاست دیگر اونموقع نمی توان قیمت های سرسام آور دام و گوشت را کنترل کرد. تصور فرمائید با تشکر ۲۰ هزار تومنی بخواهی گوشت وارد کنی همین الان کیلویی ۵ دلار هم وارد بشه ( که بسیار بیشتر از این حرفهاست) نهایتا با نابودی صنعت دام کشور رفته رفته گوشت منجمد رو باید کیلویی سیصد هزار تومن خرید. این نظر خودم رو استریت میگیریم نگه می دارم و امیدوارم که با سیاست گذاری درست به اون مرحله نرسیم که فاجعه ای برای کشور خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۲:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دو ماه پیش مرغدار بدبخت نابود شد. مرغی ک ۹۲۰۰تولید میشد از مرغدار ۶۲۰۰میخریدن مرغدارها دیگه جوجه نریختن و حالا مرغ داره از ۲۰۰۰۰تومن رد میشه. شک نکنید مرغ ۵۰تومنی هم میبینید. الان دامدار داره زجرکش میشه ۲۷۰۰۰تومن ازش میخرید و ۱۰۰هزارتومن به دست مصرف کننده میدین. دامداریها هم تعطیل میشه. ملت بدبخت میمونن و گوشت ۲۰۰هزارتومنی..."از طرف یک تولید کننده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خودتون عرضه کنید چرا میدید دلال عرضه کنه
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
با سلام
من ۱۰تا گوساله نر پارسال خریدم دونه ای۹میلیون شاید اینارو سال دیگه بفروشم و بتونم بعد از دوسال توی عقد موندن یه خونه توی روستامون درست کنم ولی حتی الانه که قیمت گوشت گوساله توی کشتار گاه ۵۳تومنه بشه ۱۰۰تومن نمیتونم خونه که پارسال با پول گوساله های که خریدم درست کنم
خدایا هرکس باعث و بانی این کارهاس خودش و خانواده اش رو به بدترین عذاب دچار کن
بخدا ما کشاورزا و دامدار دوست داریم همه چیز پای هم ارزون بشه حتی اجناس و دام های ما
جایزه سال میرسه به آقای مسئول نظارت به بازار
آفرین به شما
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چرا خانواده اش?سجاد
Iran (Islamic Republic of)
Mmm
۱۲:۳۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اینقد که گوشت قرمز نخوردیم اگه بخوریم معدمون از هیجان سکته میکنه فلج میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دوباره بااین ترفند، می خواهند گوشت راگرانتر کنند!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۲۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
با سلام
لازم به ذکر است که دولت محترم ارز 4200 را از روی نهاده های دامی برداشته است واز طرفی هم وقتی صادرات صورت نگیرد ما با خاک یکسان می شویم دیروز یکی از دوستانم جوانه های پرواری سال گذشته اش را فروخت با میانگین 5 میلیون تومان ضرر در هر راس
حال شما بیا ودامداری کن
Canada
بهرام
۱۲:۱۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام من خودمم دامدارم دام سبک دارم با گرونیه گوشت موافق نیستم چون مردم واقعا تو مضیقه ان ولی قبول کنین دامداران هم تو اوج برشکستگین اگه از دامداران حمایت نشه چندی طول نمی‌کشه هم گوشت گرون میشه هم کسی میلی ب تولید نداره من ک تصمیم گرفتم کلا جمع کنم و همه چیو تعطیل کنم
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تعطیل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
والا ما هم که بره پروار بندی کردیم.
الان به غلط کردن افتادیم که اصلا برامون نمیصرفه کلا ضرره...
مصرف کننده هم نمیتونه بخره اونم توان مالی نداره...

عجب مکافاتیه بیاین دعا کنیم آقای احمدی نژاد برگرده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نمی دانم چرا این دولت کاری میکند که تولید کننده گان ورشکت بشوند
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نادانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
قیمت گوشت تو ایران بالاست تو فکر صادراتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
با این قیمت ها دیگه خرید گوشت هم در حد آرزوئه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۳۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
فعلا دولت با گرون کردن مایحتاج و کالاهای مصرفی و اساسی بیشترین فشار را به مردم در جهت جبران کسری بودجه هست و مردم هم چاره ای جز خرید با هر قیمت برای زنده ماندن ندارند هر روز قیمت کالاها اونم بخاطر نظارت و خواسته دولت وبی توجهی مجلس افزایش پیدا میکند
Germany
سعید
۱۱:۳۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اون‌ مسوولی که نمیدونه با این وضع قیمت گرون خوراک دام برای هیچ دامداری نمیصرفه دام سبک رو ۳۵ تومن و سنگین رو ۲۶ تومن پروار کنه و بفروشه به چه دردی میخوره. . تازه خوشحال هم هست قیمت رو ثابت نگه داشته. خوراک دام ۳برابز شده کمر دامدار شکسته با وارادات بی رویه دام از خارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بعلت عدم توان خرید ، گوشت قرمز کم کم از سفره اکثر ایرانی ها در حال حذف شدن است .کارمندانی با دو میلیون دریافتی کجای زندگی را پوشش بدهند
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۴۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
عزیزم ما دامدار گریه مونده برامون چرا باور نداری
بخدا فقط باید ببینی تا باور کنی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۱۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
این همه کالا قیمتش دو تا ده برابر شده توان خرید هست گوشت قرمز که برای دامداره به چشم میاد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نه داداش توان خرید هیچی نیست
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۱۱:۲۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خدایا اینا چرا متوجه نیستن دام رو نگه میدارن ومجوزصادرات نمیدن که مبادا در داخل گران شود تو شهر ما تمام پرواربندی ها متضررشدن وبه فکر تعطیل کردن تولید هستن و این یعنی فاجعه مطمعن هستم اگه دولت هر چه سریع تر مجوز صادرات را ندهد گوشت در آینده نه چندان دور قیمت آن سه تا چهار برابر خواهد شد شک نکنین صادرات تنها راه حل ممکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
۷۵و۸۰هزار بهنظرتون قیمت ارزونیه که میگید باید این قیمت باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۱:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ارزون نیست ولی همین قیمت هم پیدا نمیشه متاسفانه قیمت ها خیلی بالاتر ازاین حرفهایت
-
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بهترین قانون دنیا و بدترین نظارت دنیا را داریم . نظرتون چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
گگگووووشششششتتت.گوشت چیه چه جوریه چ رنگیه .عایا خوردنیه یا داشتنیه
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار امیری
۱۰:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بیچاره.اگرآهن.بودن.هم.دامداران.آب.میشدن.فقط.قشر.کشاورزودامدار.بیچاره.اند
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار امیری
۱۰:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بیچاره.اگرآهن.بودن.هم.دامداران.آب.میشدن.فقط.قشر.کشاورزودامدار.بیچاره.اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بعد میان میگن که تحریم ها هیچ اثری نداشت
کمر مردم شکست یه فکری کنید تا کی تحریم تحریم آخر فسیل میشیم با این تحریم ها
Germany
احمد جاسر
۱۰:۵۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تجربه نشون داده دولت از هر چی کالایی به نفع ملت حمایت کنه اون کالا گرون میشه عوض اینکه مهار بشه جالبه نه
Iran (Islamic Republic of)
محمود احمد
۱۰:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام.قیمت گوشت در داخل خیلی گران است،مسئولین چاره ای برای کاهش قیمت بیاندیشند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۴۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام.گوشت خیلی گران است،من چندین ماه است گوشت گوسفندی،قرمز نخوردم،اگه صادرات کنند قیمتها سربه فلک میکشه،اگر گوشت مازاد است تزریق کنند به بازار داخلی تا قیمتها کاهش یابد،حداقل یک ذره به فکر ملت باشید.با تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
شما خیلی از دنیا عقبید دام وطنی را کسی خریدار نیست که تزریق کنند داخل بازار برای منفعت خودشان یخ زده وارد میکنند تا کشورهای دیگر تولیدشان رونق داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
یداله
۱۷:۴۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خب عرضه داری برو گوسفند نگهدار گوشت مفت بخور چرا باید از جیب من دامدار بخوری ومن ضررشو ببینم بدبخت قیمت واقعی گوشت۶۰۰هزارتومنه بااحتساب قیمت تولیدش
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۱۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
بیا یه کم دام نگه دار تا زجرشو بکشی اون وقت میدونی یک کیلو آرد چقدر اب میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
واقعا عجیبه؛ اگر قیمت چیزی پایین باشه میگین باید صادر بشه تا زیاد بشه؛ قیمت چیزی زیاد باشه میگین چرا زیاده باید صادر کنیم تا درآمد زایی بشه؛ شما رسانه مردم داخل کشور هستین یا خارج کشور؟ کاهش معنادار ارزش پول ملی مطمنا با همانهایی که پشت این حرف هاتون هستن مرتبطه؛ استعمار نوین! مگرمیشه قیمت نهاده های چیزی بیشتر از قیمت فروشش باشه اونم در بازار افسارگسیخته ایران که هیچ نظارتی نیست! تازه دام کلی شیر برای فروش داره و میتونه از منابع طبیعی به عنوان نهاده استفاده کنه بی هیچ هزینه ای
Iran (Islamic Republic of)
داودی
۱۵:۱۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
عزیز جان کی گفت گوشت و گرون کنید ما میگیم چرا گوشت و گرون میفروشید و از دامدار بد بخت ارزون میخرید بابا دست این دلال ها رو کوتاه کنید شما که صاحب نظری به من که گوساله رو 12 میلیون خریدم تو 16 ماه کمش6 تومن دادم خورده الان ازم 15 تومن میخرن باید سود وام دیر کرد خورده 22 درصد بدم بگو چکار کنم بیرون گود نشستید میگید لنگش کن خو بگو من الان چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۲۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
همه ب دنبال اینن ک گوشت ارزون بشه چرا کسی به فکر دامدار نیست دامدار هم دوست دارد گوشت ارزان بشه ولی هزینه خورد و خوراک دام سر ب فلک کشیده قیمت گوسفند و بز همان قیمت سال 96 هست مگر میشود با نابودی دامدار جماعت ب فکر ارزان نگه داشتن گوشت شد دامدار رو بیچاره کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مردم ندارند بخرند مردم را بیچاره کردید پول ندارند میوه بخرند لبنیات بخرند برنج و گوشت و مرغ بخورند چه کار دارید میکنید ملت تو آبان ۹۸فریاد زدند نداریم بدبختیم آنگونه رفتار کردید
United States of America
محسن
۱۰:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
هنوز متوجه نشدید این دولت داره در زمان باقی مانده کاری میکنه نفس مردم رو ببره تا به اهدافش برسه وقتی میگن مشکل آب با مذاکره حل میشه خودتون تا آخر ماجرا رو بخونید اینقدر مردم رو در فشار بذارن تا صدای مردم رو در بیارن بعد بگن باید مذاکره کنیم مردم نا راضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
تورو خدا چاره ای کنید دام هایمان روی دستمان مانده به همه جا بدهکاریم ما این ها را وقتی گران بود خریدیم حالا با این همه زحمت و خرج که روی دستمان گذاشته اند هیچ کس هم خریدار نیست همه چیز گران شده همین برنج که قوت اصلی مردم است شده 2یا3 برابر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام.کجا دستتون مانده،چرا با دلال بازی و فریب افکار عمومی در فضای مجازی باعث گرانی می شوید،مردم توان خرید ندارند، پنج میلیون ارزش نداشت الان بالای پانزده تومن می فروشید و باز میگید کمه
-
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
عزیز دل کاشت و داشت وبرداشت برنج هم سخته . همین جور به راحتی کشت و درو نمیشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
قیمت گوشت بالا رفته ک پایین نیومده چطور شما ارزان میفروشید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام چرا همه به فاصله قیمت دام زنده و گوشت توجه ندارند تو گزارش اومده که این فاصله زیاد هست و این ظلم به دامدار و مصرف کننده هست بزرگترین دلیلش هم نبود زنجیره خرید و فروش بین تولیدکننده و مصرف کننده هست واقعیتش دولت هم مقصر هست و با این همه نیروی انسانی هیچ کاری نمیتونه بکنه هممون میخوایم کارمند شیم. خودم یه تحصیلکردم یه دامداری کوچیک به هزار و یک زحمت را انداختم نه دنبال گرانی گوشتم نه سرمایه زیاد فقط میخوام تولیدم پایدار باشه و به کشورم به مردمم خدمت کنم ولی بخدا نمیگذارن با بی برنامگی میخوان دامداری رو نابود کنند وضعیت الان خوب نیست و برای همه ناراحت کننده هست شرمنده که سرتون رو درد آوردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مردم‌دامدار‌بد‌بخت‌شدن‌اصلا‌‌این‌تولید‌براشون‌ضرره
United Arab Emirates
Shamim
۰۸:۵۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چرا دارید ملت را زجرکش میکنید، ؟؟ اگه قراره چیزی گرون بشه یکدفعه اعلام کنید و اینجور ملت را اذیت نکنید،. روزی مرغ و روزی گوشت و روزی ماشین و روزی خانه و روزی کرایه تاکسی و این داستان همچنان ادامه دارد.....
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۸:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
من خیلی وقته که گوشت نخوردم
United States of America
محسن
۰۹:۵۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
بجای اینکه گوشی بخری و پول اینترنت بدی و وب گردی کنی میرفتی گوشت میخریدی
-
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چ ربطی داره محسن هر ادمی یه گوشی معمولی هم داره با یه شارژ ارزونم میشه اینترنت گرفت چه حرفایی بعصیا میزنن الان بحث راجع افزایش قیمت قیمت دام.تو درامد داری میتونی بخری بعضیا نمیتونن افتاد الان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چرت نگو محسن هرکسی اون مستاجرشم گوشی اونم با پس انداز اندک اونم ارزون خریده.جالبه اینجا هرکی از گرونی ناراحته سریع وصلش میکنن به نت و موبایل چ قیاس مسخره ایی.بس کنید خواهشا کنار هموطناتون نیستید و لااقل عقیده به گرانی ندارید تمسخر نکنید نمک نپاشید به زخم مردم
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۰۸:۳۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
با این قیمت کسی دیگه دامداری نمیکنه و همه دارن جمع میکنن وتغییر شغل میدن
تمامی قیمتها شده 4 یا 5 برابر ولی قیمت گوساله همون قیمت 3 سال پیش هست
با این اوضاع یکسال دیگه باید گوشت واردکنن با دلار 20 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اتفاقا عده ای دلال به دنبال همین برنامه هستن تا با نابودی تولید داخل و واردات تنها سود واردات تو جیب خودشون بره والا باید همه تلاششون را برای حفظ تولید داخل میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
متاسفم بر اونهایی که میخوان همین ماهی یک بار گوشت قرمز را هم از سفره مردم اکثرا فقیر ایران بردارند . مگر گوشت کیلو 100 هزار تومن کی میتونه بخره که دارین تبلیغ گرون شدنش میکنین.مگر پروار بندها و وارد کننده های گوشت کسانی غیر از سلطانهای گوشت و میوه و خوراک دام و سکه و ... هستند؟شما مثلا فکر دامدار و کشاورز هستین؟ نه شما دارین برای سلطانها خودکشی میکنین.برای اینکه نهاده های دامی رو که وارد میکنن بتونن روش 1000 درصد بخورن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ای مرگ کجایی که زندگی کشت مرااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
حالا نوبت گوشت هست گرون کنید آخه قشر ضعیف جامعه چه گناهی کردن بابا مگه شما مسلمون نیستین!!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نه نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
من خودم دامدارم و با گرونی گوشت اصلا موافق نیستم چون با گرون شدن گوشت بازار دام راکد میشه ولی چه کنیم که افزایش هزینه تولید هم داره ما را نابود میکنه و قیمت فعلی کفاف هزینه ها را نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
منم دامدارم کلا چند ماهه داریم از جیب میدیم
و بره ها رو نگاه داشتیم که هم هزینه ای که کردیم در بیاد
روز به روز بازار بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مرغ رو که سه برابر کردید الان نوبت گوشته اون رو هم بکنید کیلویی 300 هزار خیال این ملت بدبخت رو راحت کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۸:۰۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
قیمت واقعی دام سبک ۳۵۰۰۰ وسنگین ۲۷۰۰۰ ؛!خاک برسرتون که هیچی از دامداری وقیمت نهاده هانمیدونید... قیمت دام باید حداقل ۴۷۰۰۰تومان باشد
United States of America
عربی
۰۷:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خدااز شما نگزره دامداران را بیچاره کردید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خدا خیرتون ده اگر مجوز صادرات دام صادر بشه ، قشر دامدار شده ضعیفترین قشر جامعه ، فقط با خوراک گرانقیمت دامشو نگه میداره ، و خرید فروشی در کار نیست خیلی متضرر می شوند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
همه چی 2 برابر شده قیمتش اقا پول حذف این اقلام اساسی که یارانه داشتن رو چرا به ملت برنمیگردونین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه قانون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دقیقا الان این دوستمون به نکته خوبی اشاره کردن پول یارانه اقلام اساسی مردم چی شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نکنه دارین میفرستین اتریش و سوییس ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
باشه.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام مرادی
۰۷:۲۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اگر گوشت گوسفندی با نرخ کیلویی85 پیدا کردید به منم خبر بدید
تا کی دروغ میخوان به این مردم بگن
Iran (Islamic Republic of)
V
۰۷:۱۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
همه اگه یه کم فکر کنند به نتایج مشابهی میرسند
Germany
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مثل ماجرای جوجه یک روزه همه را کشتند حالا مرغ را گران کردند.حالا هم نوبت گوشت هست.این گوشت گوسفند کیلو ۸۵تومن کجاست؟اکثرا بالای ۱۳۰ تومن هست.
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۰۷:۱۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
من خودم از دامداران هشگرد پرسید کگفتند الان هر گوسفند ماهی بین 400 ال 500 هزار تومان هزینه دارد و اگر ظرف 2 الی 3 هفته آینده در خوراک دام فرجی نشود قیمت گوشت زیر 180 هزار تومان مقرون به صرفه نمی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مردم ایران زود به همه چیز عادت می کنن !!!
دلار 20 هزار تومنی رو هم عادت می کنن !!! گوشت 120 هزار تومنی !!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام هیچ حمایتی ازدامدار وتولید کننده گوشت نمیشود وبه نظرمن کمرهمت رابرای نابودی صنعت دامداری ودامپروری بسته شده این درحالی استت که دریک دامپروری کوچک وفعال اگرحمایتی ازطرف مسوولین امر باشد درصدهم اشتغال زائی اگر بیشتراز یک واحدصنعتی نباشد کمترهم نیست وواقعا دامدارودامپرور فقط داردضررمیدهد اگرنهاده دامی باقیمت مناسب به دستش میرسید هیچ اشکالی نداشت که گوشت راباقیمت حتی کمترازاین تحویل جامعه میداد مسوولین اگر بخواهند میتوانند اما واقعا نمیخواهند وتولیدکننده گوشت رادرک نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مظلوم تر از قشر دامدار در این کشور وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۰:۰۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
چون ن نماینده ای دارند نه وکیلی کاش این مسئولان تو گرمای۵۰درجه وسرمای زیر صفر با خانواده هاشون تو بیابانها زندگی میکردن تا می فهمیدن عشایرکوچ رو وبدبخت چی میکشن،چرا صادرات به موقع نیست که این همه دام انباشته شده ی روز پیاز و گوجه و هندوانه به اوج میرسه و ی روز زیر صفر چونکه مسئول دلسوز نداریم این همه زحمت حالا دامها رو چکارکنیم؟راه حلش سالی چند ماه رو برا صادرات بزارن فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مردمی که تا چهل سال پیش سر به آسمان داشتند امروز به چنان فلاکتی افتادند که هرروز دنبال قیمت مایحتاج روزانه باشند !!! الان درستی این کلام که چهل سال برکت از زندگی مردم ایران رفته بهتر قابل درک ! چهل سال با رفتن خودش زندگی هم از ملت ایران رفت !
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۹:۳۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دمت گرم حرف دل ۹۹درصد مردم رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۷ تير ۱۳۹۹
نفرین شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
اگه واقعا ندارن خوراك براشون بخرن همه رو فروخته بودن ولي معلومه كه قيمتا اينقدر بالاست كه نيگر داشتنشون براشون ميصرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مسئولین خودشونو زدن به خواب و انگار نه انگار والکی فقط شعار میدن و به روی مبارک خودشان نمی اورن که چه اتفاقی داره می افتد .ما ۶ ماه تمام است که می خواهیم گوساله بفروشیم و باهزار بدبختی وام گرفتیم و دارو ندارمون را ریختیم توی شکم گوساله ها و الان ۶ ماه که وام معوق شده و مدام از طرف بانک اختاریه می دهند و درحالی که دام اماده مصرف روی دستمون مونده و خریداری نیست و بازار پر شده از دلال هایی که به فکر جیب خودشان هستند و مفت مفت می خواهند مال را از چنگ دامدار دربیارن و از طرفی خوراک دام سر به فلک کشیده و قیمت ان ۴ برابر شده و هزینه کارگر ۳ برابر ....خدا به داد این ملت و این مملکت برسه که دچار اقتصاد مریض شده و یع عده مافیایی به خاطر منفعت جیب خودشان افتادن به جان مردم و مثل زالو خون می مکند و روز به روز فربه تر میشوند همان هایی که گوشت قرمز وارد می کنن و صادرات گوشت را بسته اند چون برای خودشان منفعتی نداره و به درک که تولید کننده متضرر میشه و به درک که دامدار به زانو نشسته و به درک که اقتصاد مملکت روبه نابودی و زوال است ...اقایون و مسئولین دلسوز و چاره گر کجا نشسته اید و چراااااا کاری نمی کنید و چاره ای نمی اندیشید اقاجان بزار دام صادر بشه و حداقل ملتهای دیگه ازین گوشتا استفاده کنن و دام ها تلف نشن و دامدار بدبخت نشه ..نزارید گوشت قرمز بدون کیفیت وارد کشور بشه اونم با این نرخ ارز و قینت دلار ...اونم در حالی که ما خودمون انباشت دام داریم اونوقت چرخ اقتصاد کشورهای دیگر را می چرخانیم ....نزارین وجدانتان به خواب بره و چشمتلن را روی واقعیت ببندید ...به داد این ملت و به فریاد این مملکت برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
خوبه خودشون می گن قیمت گوشت تو بازار گرونه. بعد می گن صادر هم بشه!
اگر مازاد نیاز دام وجود داره پس گوشت های یخزده برزیلی در بازار چمی کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۰۷ تير ۱۳۹۹
وقتیکه بیسوادها در راس کار هستند نتیجه این میشه یه زمانی گوسفند قاجاق میشه و حالا اجازه صادرات نمیدن هیچ کس سر جاش نیست
۱۲
آخرین اخبار