مهدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیاز به افزایش ندارند

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: درحال حاضر ۹۹ درصد دانشجویان دانشگاه مجرد هستند و نیازی به افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی نداریم.

رضا مهدی معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات انجام شده برای تعمیرات خوابگاه‌ها و بازسازی ساختمان‌های فرسوده این دانشگاه، اظهار کرد: بازسازی ساختمان‌های فرسوده دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اختیار طرح عمرانی قرار دارد و رسیدگی به این موضوع زیر نظر مجموعه معاونت مالی_ اداری دانشگاه است.

او افزود: از اوایل اسفند سال ۹۸ که به علت شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌ها تعطیل شدند، برای تعمیرات ۱۸۰ خوابگاه و رستوران‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصمیماتی گرفتیم تا در تاریخ ۱۵ شهریور ماه ۹۹ بتوانیم آن‌ها را به اتمام برسانیم.

مهدی تصریح کرد: با توجه به طرح جدید صندوق رفاه و وزارت علوم بخشی از خیرین برای تعمیرات خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاه‌های کشور هزینه‌ای را اختصاص خواهند داد و بخشی دیگر از طریق منابع داخلی دانشگاه تامین خواهد شد.

برای تعمیر خوابگاه‌ها باید ۲۵ میلیارد تومان هزینه کنیم

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم برای تعمیرات خوابگاه‌ها باید ۲۵ میلیارد تومان هزینه شود که به علت منابع محدود شاید نتوانیم این میزان را فراهم کنیم و تنها حدود ۱۵ میلیارد از آن را تامین خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


۹۹ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای مجرد هستند

مهدی با اشاره به افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: ۹۹ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به علت سن کم مجرد هستند و در حال حاضر نیازی به افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی نداریم. و از آنجایی که دانشجویان این دانشگاه دارای تفکیک جنسیتی هستند و تقاضای دختران برای افزایش تعداد خوابگاه‌ها بیشتر بوده،  قرار است تا تعداد خوابگاه‌های موجود را توسعه دهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: پیشنهادات خود را در خصوص ساخت تعدادی خوابگاه به هیئت امنا ارسال کرده ایم و شاید در اواخر تیر جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود تا بتوانیم تعداد خوابگاه‌ها را توسعه دهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: باید مشکلات تغذیه‌ای و خوابگاهی دانشجویان حل شود تا هنگام ورود آنان به دانشگاه شاهد ناامیدی آنها نباشیم.

خوابگاه دانشجویی

مهدی در پایان یادآوری کرد: طبق آماری که به دست ما رسید هیچ کدام از دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای به کرونا مبتلا نشده بودند و تنها یک الی ۲ نفر از کارمندان دانشگاه مشکوک به کرونا بودند که بعد از پیگیری‌های دانشگاه مشخص شد قضیه جدی نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار