نایب رئیس بانوان فدراسیون دو و میدانی؛

۲ ورزشگاه برای تمرین ورزشکاران در نظر گرفته ایم/ انتظار ثبت رکورد نداریم

نایب رئیس بانوان فدراسیون دو و میدانی درباره وضعیت ورزشکاران این رشته ورزشی توضیحاتی را ارائه کرد.

پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تمرینات دو و میدانی کاران اظهار کرد: در ابتدا دو و میدانی کاران همانند سایر رشته‌های ورزشی به علت شیوع ویروس کرونا در خانه تمرین می‌کردند، اما در برخی از استان‌ها ورزشکاران استقامتی ما تمرینات خود را داشتند. البته دو و میدانی جزو اولین ورزش‌هایی بود که اجازه تمرین در ورزشگاه‌ها را پیدا کرد. ۴ مسابقه تا نیمه اول مهرماه برای ورزشکاران در نظر گرفتیم.

او درباره تمرین کردن فرزانه فصیحی در پارک گفت: فصیحی مدتی در دهکده ورزشی کردان تمرین کرد و اکنون قرار است در ورزشگاه پاس کار کند. البته دو و میدانی کاران می‌توانند در پارک‌ها هم بدوند و مشکلی در این باره وجود ندارد. ورزشگاه‌ها و سالن تمرینات دو و میدانی باز هستند و ورزشکاران می‌توانند در این مکان‌ها فعالیت کنند. طی توافق با باشگاه‌های پاس و نسیبه در غرب تهران قرار است که بعضی از دو و میدانی کاران در این ۲ باشگاه تمرین کنند.

بهزادی بیان کرد: البته باشگاه نسیبه (مرزداران) در حال تعمیر است و شهریور ماه آماده می‌شود، اما در حال حاضر فصیحی، طوسی و کمپانی در ورزشگاه پاس تمرین می‌کنند و فقط مشکلات سخت افزاری در این ورزشگاه وجود دارد که به زودی این مسائل را حل می‌کنیم.

رکورد ملی فصیحی به زودی ثبت می‌شود

نایب رئیس بانوان درباره اینکه رکورد ملی فرزانه فصیحی چه زمانی ثبت می‌شود، گفت: دکتر «اردیبهشت» مسئول کمیته پزشکی و ضد دو پینگ فدراسیون دو و میدانی نامه مربوط به مسائل پزشکی و دوپینگ را به مبینی سرپرست فدراسیون ارائه کرده و قرار است طی روز‌های آینده رکورد ملی فصیحی به ثبت برسد.

او درباره حضور بانوان در مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی اظهار کرد: این مسابقات در ۱۴ ماده بخش بانوان روز ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود و جایزه نقدی برای دو و میدانی کاران در نظر گرفته ایم. به هر حال ورزشکاران در این مدت تمرین نداشتند و ما توقع نداریم که آن‌ها رکورد‌های خوبی بزنند. به هر حال رکورد‌ها در این مسابقات معقول است و کسب این حد نصاب‌ها برای ورزشکاران دور از دسترس نیست.

جذب مربی خارجی برای بانوان مقدور نیست

بهزادی درباره نداشتن مربی تخصصی، گفت: به هر حال جذب مربی خارجی برای ما مقدور نیست، اما برخی از ورزشکاران همانند فرزانه فصیحی به علت ممنوعیت پرواز‌های خارجی به تنهایی تمرین می‌کند و برنامه تمرینی خود را از مربی خارجی می‌گیرد. بعضی از بانوان هم با مربی ایرانی کار می‌کنند.

بهزادی درباره وضعیت اردو‌های دو و میدانی کاران بیان کرد: برگزاری اردو‌ها باید در شورای فنی بررسی شود، اما مسابقه‌ای نداریم تا اردو برای بانوان بر پا کنیم. به هر حال زمان مسابقات خارجی، بین المللی و حتی المپیک توکیو مشخص نیست و برگزاری رقابت‌ها بستگی به شدت و ضعف ویروس کرونا دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار