مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی قم مطرح کرد؛

اجرای طرح ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی در استان قم

حاجی رضا گفت: در سال جهش تولید به‌منظور اجرای طرح ملی ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در استان، سه شاخص اصالت، ایمنی و کیفیت محصولات موردبررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا حاجی رضا مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی قم  گفت: این طرح با همکاری مشترک دستگاه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و استاندارد اجرا می‌شود.

او با اشاره به این‌که رهگیری محصولات کشاورزی و پایش محصولات آلوده از محل تولید تا مصرف از اهداف این طرح است، افزود: شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی از اولویت‌های این طرح است که برای محصولات پرخطر کشاورزی در سطح کشور و استان اجرا می‌شود.

او ادامه داد: برای این کار، در فاز اول کد ۱۶ رقمی برای محصولات موردنظر صادر می‌شود که در استان قم این مرحله به اتمام رسیده‌است.

حاجی رضا با اشاره به این که هم‌اکنون دوره‌های تخصصی در مورد ارتقای سلامت و کیفیت محصولات کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی قم برگزار می‌شود. ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح ارتقا سلامت محصولات کشاورزی، زنجیره تولید غذای سالم در سطح مزارع، باغات و سایر بخش‌های کشاورزی استان تکمیل گردد.

او با اشاره به این‌که ارتقا سلامت محصولات کشاورزی قم دارای مزایای اقتصادی قابل‌توجهی نیز است، گفت: کشاورزان قمی نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان و تامین امنیت غذایی کشور دارند، به‌نحوی‌که هم‌اکنون بسیاری از تولیدات کشاورزی و دامی قم به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند که در این میان بیش از یکهزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.