خامسیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حتی نزدیکان عارف هم از استعفایش خبر نداشتند

مشاور رسانه‌ای عارف گفت: اواسط اردیبهشت از استعفای عارف مطلع شدم اما آن را به دلایلی اعلام نکردم، هرچند نزدیکان او هم از این موضوع اطلاع نداشتند.

حتی نزدیکان عارف هم از استعفایش خبر نداشتندعلیرضا خامسیان مشاور رسانه‌ای محمدرضا عارف در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استعفای محمدرضا عارف از سمت ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، گفت:  شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با درخواست اعضای آن در سال ۹۴ شکل گرفت، خود آقای عارف هم در سال ۹۴ زیربار تشکیل آن نمی‌رفت که بخواهد ریاست آن را قبول کند.

او ادامه داد: اما در نهایت با اصرار اعضای خود شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و توصیه‌هایی که شخصیت‌های مطرح اصلاح طلب انجام دادند آقای عارف قبول کرد که این شورا تشکیل شود و در هر ۳ دوره هم با اجماع توانست به ریاست شورای عالی اصلاح طلبان انتخاب شود که البته در هر دوره هم استنکاف داشتند که ریاست آن را برعهده بگیرند به خصوص در دوره سوم که مشغله‌های او هم بسیار زیاد بود.

خامسیان افزود: اگر یادتان باشد این دوره سوم همزمان شده بود با ریاست او در یک دوره از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، فراکسیون امید، مجمع عمومی و مجمع نمایندگان تهران. همه این موارد باعث شده بود که او فرصت و تمایل چندانی برای ریاست دوره سوم شورای عالی نداشته باشد؛ اما با تمام این موارد در ادوار اول و دوم با همراهی خود اعضای شورای عالی و هماهنگی‌هایی که داشتند توفیقاتی برای جریان اصلاح طلب حاصل شد.


بیشتر بخوانید


این فعال اصلاح طلب بیان کرد: مدیریت آقای عارف و راهبرد‌هایی که انجام داد باعث شد که در نهایت موفقیت‌هایی نصیب این جریان شود. البته قطعا این شورا یک نهاد اجماع ساز برای جریان اصلاح طلب است،  هر شورایی هم می‌تواند نقاط ضعف و قوتی داشته باشد و شورای عالی اصلاح طلبان هم قاعدتا از این فراز و فرود‌ها داشته است.

مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان، درباره جانشین احتمالی عارف هم گفت: چون من عضو شورای عالی اصلاح طلبان نیستم نمی‌توانم در این باره اظهار نظر کنم و خود دوستان این شورا و دبیر آن و کسانی که عضو آن هستند بهتر می‌توانند اظهار نظر کنند و این صحبت‌ها هم تحلیل شخصی خودم است.

او خاطرنشان کرد: در اینجا باید یک مطلبی را بگویم ببینید من از همان روز‌های ابتدایی اردیبهشت استعفای عارف را تکذیب کردم چرا که در اصل خود من هم از این استعفا بی اطلاع بودم، زیرا این بحث خصوصی بود که عارف در نامه‌ای به داود محمدی دبیرکل انجمن اسلامی معلمان و کسی که از طرف شورای عالی اصلاح طلبان مجوز فعالیت این شورا را از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گرفت داده بودند.

مشاور رسانه‌ای محمدرضا عارف ادامه داد: آقای محمدی هم قرار بود که در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که در اصل تشکیل دهنده شورای عالی اصلاح طلبان بود این موضوع را مطرح کند اما چون به شیوع کرونا در کشور خورد، این جلسه تشکیل نشد و برای همین هم این موضوع رسانه‌ای نشد.

خامسیان تصریح کرد: من هم تا اواسط اردیبهشت اطلاع نداشتم و اواسط اردیبهشت ماه هم که اطلاع پیدا کردم اما آن را رسانه‌ای نکردم، زیرا این موضوع از سمت ما نباید رسانه‌ای می‌شد و حتی نزدیکان عارف هم اطلاع نداشتند و هفته گذشته هم که این را اطلاع دادم چون همه رسانه‌ها تقریبا با خبر شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار