تصویب اکتشاف گاز از منطقه متعلق به لبنان از سوی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی طرح اکتشاف گاز از بلوک ۹ در دریای مدیترانه که متعلق به لبنان است را به تصویب رسانده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رژیم صهیونیستی آغاز اکتشاف گاز در بلوک ۹ متعلق به لبنان را تصویب کرد.

بر این اساس، منابع خبری عبری با اعلام این خبر بار دیگر مدعی شدند قسمتی از بلوک ۹ نفت و گاز لبنان، متعلق به رژیم اشغالگر صهیونیستی است. صهیونیست‌ها تاکنون این طرح را به علت نگرانی از واکنش لبنان معلق نگه داشته بودند. مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه شامل یک منطقه مثلثی شکل به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع است که وجود منابع انرژی در این محدوده بر اهمیت آن افزوده است.

زمستان سال ۱۳۹۶ رژیم صهیونیستی ادعا کرد یکی از میدان‌های نفت و گاز لبنان در دریای مدیترانه موسوم به بلوک ۹ متعلق به این رژیم است. ادعا و تهدیدی که با واکنش تند مقام‌های بیروت مواجه شد. لبنانی‌ها متحد و به شدت در برابر این ادعا موضع گرفتند، اما صهیونیست‌ها همچنان تهدید می‌کردند؛ تا اینکه «سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب الله در اظهاراتی توازن قدرت با تل آویو را به رخ کشید و گفت: «اگر دولت و حاکمیت لبنان بخواهد تاسیسات نفتی اسرائیلی در چند ساعت از کار خواهد افتاد».

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نیز در آن زمان تاکید کرد: بیروت آمادگی دفاع از خود را در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی دارد. همین یک صدایی کافی بود تا صهیونیست‌ها دست از تهدید و ارعاب بکشند و این طرح را به تعلیق درآورند. طبق اکتشافاتی که در سال ۲۰۰۹ میلادی انجام شد، لبنان در کنار قبرس، مصر و فلسطین اشغالی در حوزه نفتی شرق مدیترانه قرار گرفت؛ اما لبنان به علت دخالت‌های خارجی و مشکلات سیاسی در داخل، نسبت به دیگر کشور‌های این حوزه نفتی کار استخراج نفت را با تأخیر شروع کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۳:۵۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
تا دیدن داخل لبنان به هم ریخته این طرحو میخوان اجرایی کنن... لبنایی ها باید چند تا موشک به تاسیساتی که قراره بسازن بزنن. چون الان فلسطین اشغالی از داخل دچار مشکلات بسیاری شده خیلی زود تسلیم میشن
آخرین اخبار