تأکید مرکز پژوهش‌ها بر ضرورت حمایت دولت از مستاجران

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تأکید کرد که در وضعیت اضطراری شیوع ویروس کرونا دولت باید نقش مداخله‌گر موثری برای ساماندهی وضعیت مستاجران داشته باشد.

به گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه سلسله گزارش‌های نحوه‌ی مواجه با ویروس کرونا به بررسی اثرات کرونا بر سیاست‌های حمایتی از مستاجران پرداخته است و در این گزارش موضوع حمایت و یا عدم مداخله دولت در حمایت از مستاجران را مورد رسیدگی قرار داده است.

مرکز پژوهش‌ها در این گزارش تأکید داشته که با وجود دشواری‌های اجرایی، ضعف ابزار‌های مداخله، تعلل دولت‌ها در ساماندهی بازار اجاره و برخی تلاش‌های ناموفق مشابه مداخله دولت در شرایط اضطراری و مواجه با همه‌گیری بیماری کرونا در اجاره‌داری امری اجتناب‌پذیر است.


بیشتر بخوانید


این گزارش با مقایسه‌ی وضعیت مستاجران در کشور‌های مختلف آفریقایی و آمریکایی به بیان تجارب به دست آمده پرداخته است و با اشاره به لزوم پیگیری نظارتی مجلس شورای اسلامی بر اجرای قوانین مصوب مرتبط با کنترل اجاره و نظام اجاره‌داری در کشور به ویژه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن حمایت از مستاجران را امری مهم و قابل توجه دانسته است.

در جمع‌بندی این گزارش آمده که نیاز به همدلی و همراهی مردم در وضعیت بحرانی بیشتر از قبل احساس می‌شود، اما نباید اهمیت نقش مداخله‌گرانه موثر دولت‌ها را در ساماندهی شرایط زندگی شهروندان در مواقع اضطراری نادیده گرفت، لذا در شرایطی از جمله شیوع ویروس کرونا بیش از هر زمانی به مداخله کارآمد و به موقع دولت نیازمند است، چون بسیاری از مشاغل تعطیل و بسیاری از کسب و کار‌ها با رکود و کاهش چشمگیر فعالیت مواجه شده و مستاجران در این شرایط معلوم نیست چگونه می‌خواهند اجاره‌های خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار