افزایش ۳۲ درصدی بارش‌های جوی امسال در استان همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: ‌بارندگی های امسال در مقایسه با آمار بلند مدت ۳۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۲ درصدی بارش‌های جوی امسال در استان همدانمنصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: بارش‌های جوی در استان همدان طی سال آبی جدید تاکنون ۴۵۷ میلی متر است که در مقایسه با آمار بلند مدت و میانگین  ۳۴۶ میلی متری بارش‌ها، ۳۲ درصد افزایش  بارندگی امسال  را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه اگر چه بارش‌های امسال در مقایسه با آمار بلند مدت بیشتر است افزود: در مقایسه با بارش‌های سیلابی پارسال که طی این مدت ۶۰۴ میلی متر بود میانگین بارش‌های استان ۲۴ درصد کاهش یافته است.

منصور ستوده از افزایش مصرف آب ذخیه شده‌ی سد‌ها برای تامین آب آشامیدنی هم خبر داد و گفت: با ورود ویروس کرونا به کشور و استان مصرف آب در استان نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافت و همین امر باعث شد، میزان برداشت ما هم از ذخایر سد‌ها افزایش یابد.

او ادامه داد: در بهار امسال ۴ سد استان سرریز کرد و هم اکنون ذخیره سد اکباتان همدان به ۳۱ میلیون و ۵۳۰ هزار متر مکعب، سد آبشینه همدان ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار متر مکعب، شیرین سوی کبودرآهنگ ۴ میلیون و ۴۰ هزار متر مکعب، سد کلان ملایر به ۴۳ میلیون و ۵۰۰ متر مکعب، سد شنجور درگزین به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب و سد سرابی تویسرکان  به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب  رسیده است.

او ادامه داد: هم اکنون هیچ سد استان سرریز نمی‌کند و روزانه هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه از آب سد اکباتان برای تامین آب آشامیدنی شهروندان  برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.