مبتلایان به ویروس کرونا در ملایر به دو برابر هفته‌های پیش رسید

رئیس شبکه بهداشت شهرستان ملایر گفت: مبتلایان به ویروس کرونا در ملایر به دو برابر هفته‌های پیش رسید و در این هفته ۱۸۰ مبتلای جدید به کووید ۱۹در شهرستان شناسایی شدند.

مبتلایان به ویروس کرونا در ملایر به دوبرابر هفته های پیش رسیدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر محسن ترکاشوند، رئیس شبکه بهداشت شهرستان ملایر در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت شیوع بیماری کرونا درشهرستان روند کندی داشت و با پایان ماه مبارک رمضان بیماری کووید ۱۹ سیر صعودی خودش را در  ملایر شروع کرد و بستری بیماران ما در خرداد دو برابر اردیبهشت شد.

ترکاشوند افزود: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و برگزاری مراسم عروسی و عزا و مهمانی‌های خانوادگی ما فقط در ۷ روز ابتدای تیر ماه  ۱۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان بستری کرده‌ایم که این آمار در کل ماه اریبهشت ۱۶۸ بیمار در شهرستان بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: نیمی از بیماران ما به صورت سرپایی درمان می شوند و ۵۰ درصد باقی نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

او با بیان اینکه از بیماران کرونایی که نیازی به بستری در بیمارستان‌ها ندارند فرم تعهد کتبی برای ماندن در قرنطینه گرفته می شود، ادامه داد: بعد از اینکه دستورات لازم به این بیماران داده می شوند در ۱۴ روز قرنطینه مورد ارزیابی و بازرسی قرار می گیرند تا از فعالیت و خروج از قرنطینه آن‌ها جلوگیری شود.

محسن ترکاشوند افزود: طبق بررسی تحقیقات و شرح حال بیماران آلوده به این ویروس مشخص شده ۹۰ درصد این بیماران در محل‌هایی که تجمع وجود داشته است مثل مراسم  عزا و عروسی حضور داشته اند و تنها ۱۰ درصد از این آمار مربوط به اماکن دیگر و معابر است.

او افزود: از مردم خواهشمندم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چرا که با این کار هم از سلامت خودشان دفاع می کنند هم کادر درمان جوابگوی بیماران است.

ترکاشوند با بیان اینکه آمار میزان بستری شهرستان  در یک روز برابر با کل آمار اسفند و فروردین بوده است گفت: مردم بدانند ویروس کرونا در ملایر و استان همدان تازه شروع شده است و به زودی به مرحله پیک این بیماری خواهیم رسید.

او افزود: ما هم اکنون در وضعیت زرد قرار داریم، اما به سرعت در حال پیشروی به سمت وضعیت قرمز این بیماری هستیم و با این وضعیت بعید نیست تا پایان تیر ماه ظرفیت بیمارستان‌های ملایر تکمیل شود.

ترکاشوند افزود: ما باید از درگیری شهر قم درس بگیریم و با همکاری و همراهی مردم جلوگیری کنیم از این اتفاق که تمام شهرستان درگیر این بیماری شود.

او با بیان اینکه استفاده از وسایل حفاظت فیزیکی مهم‌ترین بازدارنده برای جلوگیری از آلوده شدن به این بیماری است بیان کرد: بیمارستان امام حسین(ع) و غرضی ملایر در ابتدا هر کدام  در مجموع ۳۰ تخت بستری به این بیماری اختصاص داده بودند که با شیوع و گسترش این بیماری در شهرستان ۶۰ تخت بستری در این دو بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی اضافه شد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان ملایر گفت: هم اکنون در بیمارستان امام حسین از مجموع ۶۰ تخت ۵۶  بیمار در بیمارستان غرضی از ۶۰ تخت ۴۴ بیمار کرونایی بستری است.

او گفت: در صورتی که شرایط ادامه یابد مجبوریم وارد برنامه  بعدی برای درمان این بیماری شویم و در آن صورت بیمارستان‌های امام حسین و غرضی به صورت کامل برای این بیماری در نظر گرفته خواهد شد و بیمارستان مهر هم برای موارد اورژانسی است.

او افزود: پیش بینی ما این است تا ۲۰ تیر تمام ظرفیت بیمارستان‌های ما به صورت کامل تکمیل شود.

ترکاشوند گفت: از دیروز مصوب شد، عمل‌های غیر ضروری در شهرستان  انجام نشود.

او گفت: برای زمان بحرانی  و تقویت زیر ساخت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان در حال آماده شدن هستیم و در همین رابطه هم ۲ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های امام حسین و مهر خریداری شده و ظرف هفته آینده نصب می شود.

انتهای پیام/ا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.