مردم روسیه موافق ادامه ریاست جمهوری پوتین هستند

نتایج یک بررسی جدید حاکی از حمایت اکثریت مردم روسیه از تداوم دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم روس‌ها موافق اصلاحات قانونی اساسی که ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین را تا سال ۲۰۳۶ تمدید می‌کند، هستند.

بررسی موسسه VTSIOM نشان داد ۷۶ درصد از مردم روسیه از اصلاحات قانون اساسی که به ابقای پوتین در قدرت تا سال ۲۰۳۶ منجر می‌شود، حمایت می‌کنند. با این حال ۲۳ درصد از رای دهندگان نیز مخالف اجرای اصلاحات جدید در قانون اساسی روسیه هستند.

همه پرسی قانون اساسی روسیه از روز ۲۵ ژوئن آغاز شده و تا ۳۰ ماه میلادی جاری ادامه خواهد داشت. مرحله دوم این همه پرسی که یک هفته بطول می‌انجامد و به روز اول ماه جولای روز اصلی رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه ختم می‌شود برای فاصله گذاری زمانی بین رای دهندگان و پیشگیری از شیوع کرونا تعیین شده است.

بر اساس رای دادگاه قانون اساسی روسیه، ولادیمیر پوتین می‌تواند برای ۱۶ سال دیگر هم در مقام ریاست جمهوری باقی بماند. در صورت رای مثبت مردم روسیه به این اصلاحیه، پوتین برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مشکلی پیش روی خود ندارد.

دوره فعلی ریاست جمهوری پوتین، دومین دوره شش ساله متوالی اوست که سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد. در حالی که پیش از این قانون اساسی روسیه به روسای جمهور اجازه نمی‌داد تا بیش از دو دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. بر اساس قانون جدید پوتین می‌تواند دو دوره شش ساله دیگر نیز همچنان رئیس جمهور باقی بماند، بدین معنا که پوتین می‌تواند پس از سال ۲۰۲۴ و همچنین پس از سال ۲۰۳۰ در سمت ریاست جمهوری به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد.

ولادیمیر پوتین با ۶۷ سال سن بیش از ۲۰ سال است که در فضای سیاسی روسیه به عنوان رئیس جمهور یا نخست وزیر حضور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
چه جالب....دقیقا بر عکس کشور ما که منتظر استعفای روحانی هستیم...انشالله هرچه زودتر
آخرین اخبار