عادل الجبیر: تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کنید!

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در اظهاراتی خصمانه خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه آر تی، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در اظهاراتی خصمانه خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شد.

عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در کنفرانسی مطبوعاتی در خصوص آنچه به شکلی ادعایی و واهی، مسأله ضرورت مقابله با آنچه «اقدامات مجرمانه ایران» خوانده شده بود، با برایان هوک، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد.

عادل الجبیر در ادامه اظهارات خصمانه خود با تکرار ادعا‌های بی اساس خود، مسئولیت مسلح کردن گروه‌های تروریستی در سوریه و جهان از جمله انصارالله یمن را بر عهده ایران دانست.

عادل الجبیر همچنین مدعی شد: عربستان روز گذشته بار سلاحی را که ایران تلاش داشته تا به انصارالله برساند، مصادره کرده است.

او همچنین در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند؛ چرا که رفتار ایران در صورت رفع آن،  خصمانه‌تر می شود.

گفتنی است پیشتر رسانه‌ها اعلام کردند برایان هوک، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران امروز با «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف زمینه همکاری‌های دوجانبه و راه‌های هماهنگی میان دو طرف در زمینه‌های گوناگون، از جمله تلاش‌های مشترک برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.

طبق اعلام خبرگزاری عربستان، دو طرف در این دیدار تحولات در زمینه پرونده‌های منطقه‌ای مشترک از جمله آنچه به ادعا «خطر ایران بر امنیت منطقه» و نیز «تلاش‌های مشترک برای تحقق امنیت و ثبات» خوانده شده را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این دیدار پس از آن انجام می‌شود که روز گذشته نیز «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی در «ابوظبی» دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
یکی اول به من بگه این مرده یا زن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۹ تير ۱۳۹۹
پس كي حمله ميكنيم به عربستان ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
بخدا قسم ما شیعیان شما وهابیان و سلفیان را به ذلت می کشانیم.
حالا هی جفتک بندازین...
آخرین اخبار