اهمیت ایجاد خانه‌های هلال در روستا‌ها

نماینده مردم زرند و کوهبنان، بر اهمیت ایجاد و راه اندازی خانه‌های هلال در روستا‌ها تاکید کرد و گفت: شورا‌های شهر و روستا‌ها بهترین ظرفیت و مکان برای این امر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان امروز در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به نقش اساسی جمعیت هلال احمر در حوزه امدادونجات، گفت: تقویت بنیان جمعیت هلال احمر؛ تقویت امنیت روحی و روانی مردم در حوادث است.

شریعتی به تقویت تجهیزات امدادونجات به عنوان اساسی‌ترین مواردی که در هلال احمر باید پیگیری شود، اشاره کرد و افزود: بخش دولتی و خصوصی با همراهی و حمایت جمعیت هلال احمر سابقه درخشان این نهاد مردمی را در امر امدادرسانی و خدمت در حوادث نمایان می‌کنند.

او با اشاره به حادثه خیز بودن استان کرمان؛ امر آموزش را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: آحاد جامعه به علت ناآگاهی و بی اطلاعی در وقوع آسیب‌های حوادث غیرطبیعی دخیل هستند.

شریعتی با اشاره به اینکه پیامد‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی از خسارت‌های آن بیشتر است، افزود: آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر در سطح استان باید به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود و ابزار‌های تسهیل کننده این امر مهم از سوی دستگاه‌ها و مسئولین در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد.

او با اشاره به قدمت  جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ اظهار داشت: نیرو‌های داوطلب و ایثارگر برای خدمت به مردم و نیازمندان همیشه در صحنه حضور دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان بر اهمیت ایجاد و راه اندازی خانه‌های هلال در روستا‌ها تاکید کرد و گفت: شورا‌های شهر و روستا‌ها بهترین ظرفیت و مکان برای فعالیت‌های امدادونجات و آموزشی خانه‌های هلال در روستا‌ها و مناطق دور افتاده است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، در این دیدار با اشاره به اصول واهداف جمعیت هلال احمر در ابعاد ملی و بین المللی گفت: امدادگران و نجاتگران این جمعیت سالانه بیش از هزار حادثه طبیعی و غیرطبیعی در سطح استان را امدادرسانی می‌کنند.

فلاح با اشاره به اینکه نیرو‌های امدادی هلال احمر کرمان قریب به ۲۰ حادثه مفقودی و غرق شدگی در ماه گذشته و جاری در سطح استان را پوشش دادند، افزود: جمعیت هلال احمر در امر حوادث طبیعی متولی امدادونجات است و با هدف تسکین آلام بشری در کنار آسیب دیدگان حضور می‌یابد.

او با اشاره به اینکه ۴۲ درصد حق ثبت اسناد کشور باید به جمعیت هلال احمر تعلق گیرد، بیان کرد: پیگیری و تحقق این موضوع نیاز به حمایت مجلس شورای اسلامی است تا با کمک بخشی از این اعتبارات انبار‌ها و تجهیزات امدادونجات جمعیت هلال احمر تقویت و بروز رسانی شود.

فلاح با اشاره به ارزش ریالی کمک‌های نقدی و غیرنقدی بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان به جمعیت هلال احمر استان به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان در خصوص کمک و امدادرسانی سیل‌های اخیر تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با حمایت از ماده ۱۷۲ قانون اساسی، مبنی بر معافیت از مالیات بنگاه‌های اقتصادی که به جمعیت هلال احمر کمک می‌کنند، انگیزه همراهی و حمایت سرمایه داران با هلال احمر را افزایش می‌دهد.

فلاح با اشاره به امکان استفاده از توان کارخانجات شهرستان زرند در حوزه برگزاری دوره‌های آموزش‌های همگانی افزود: پیشگیری از آسیب‌های جسمی و روحی در حوادث و کاهش هزینه‌های جبران ناپذیر نیاز به حضور افراد آموزش دیده در امر امدادونجات دارد.

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر داوطلب محور است، اظهار داشت: آموزش آحاد مختلف جامعه با هدف تاب آوری در برابر حوادث از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فلاح با اشاره به حادثه پذیری شهرستان‌های کوهبنان و زرند گفت: با کمک هنرمندان داوطلب هلال احمر شهرستان زرند، تاکنون چندین برنامه با هدف آموزش و آشنایی مردم با اصول، اهداف و نکات امدادی در سطح شهرستان و استان اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به فعالیت مجمتع دانش آموزی جمعیت هلال احمر شهرستان زرند اظهار کرد: راه اندازی مرکز درمان و توانبخشی، تقویت لجستیک در حوزه امدادونجات و افزایش تعداد خانه‌های هلال در روستا‌ها از جمله برنامه‌های مورد پیگیری جمعیت هلال احمر در شهرستان زرند است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.