روستا‌های بانه مسیر اتراق لک لک‌های مهاجر

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بانه گفت:روستا‌های بانه مسیر اتراق لک لک‌های مهاجر در فصل تابستان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رحمان رحیم پور سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بانه گفت:همشهریان کردستانی در زمینه حفاظت محیط زیست پیشتاز هستند و این مهم باعث شده تا روستا‌های بانه هم همچون روستا‌های مریوان مسیر اتراق لک لک‌های مهاجر در فصل تابستان شود.

او افزود:چند سالی است لک لک‌های سفید مهاجر در مسیر خود با شروع فصل گرما به دو روستای "سویرو و کوخ اله" روی آورده و علاوه بر تخم گذاری و زاد آوری جوجه‌های خود، ساکن می‌شوند.

 رحیم پور ادامه داد: جنگل‌های بلوط این دو روستا به عنوان مکان‌های اصلی مهاجرت و زندگی این پرندگان شناسایی شده و امسال حدود ۲۵ تا ۳۰ لانه در این روستا‌ها ساخته شده است و با شروع شدن فصل سرما به مناطق معتدل‌تر مهاجرت می‌کنند.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بانه گفت:برای مراقبت و ایجاد امنیت بیشتر، کارشناسان این اداره با حضور در این دو روستا آموزش‌های لازم را در خصوص تغذیه، نحوه زندگی، زمان مهاجرت و تولید مثل ارائه دادند.

او گفت:مردم شهرستان بانه مانند سایر مناطق استان کردستان، این پرندگان را مایه برکت و خوش یمنی و زیبایی منطقه به شمار می‌آورند به همین دلیل همیشه با این پرندگان با مهربانی رفتار می‌کنند و موجب شده لک لک‌های مهاجر نیز با احساس امنیت و آرامش بیشتر به لانه سازی و جوجه آوری در کنار مردم بپردازند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.