پارلمان چین مصوبه امنیت ملی هنگ‌کنگ را تصویب کرد

کنگره ملی خلق چین امروز سه‌شنبه به اتفاق آرا مصوبه امنیت ملی منطقه خودمختار هنگ‌کنگ را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تلویزیون کیبل تی‌وی هنگ‌کنگ گزارش داد پارلمان چین روز سه‌شنبه مصوبه امنیت ملی هنگ‌کنگ را تصویب کرد و به این ترتیب، صحنه را برای شدیدترین تغییر در شیوه زندگی در این مستعمره سابق انگلیس از زمان بازگشت آن به چین در سال ۱۹۹۷ فراهم کرد.

کیبل تی‍‌‌وی به نقل از منبعی ناشناس گفت این قانون به اتفاق آرا در کنگره ملی خلق چین تصویب شد.

دولت چین این قانون را در پاسخ به اعتراضات در هنگ‌کنگ تصویب کرد.

مقامات گفته‌اند موضوع این قانون برخورد با براندازی، تروریسم، جدایی‌طلبی، و تبانی با نیرو‌های خارجی است. هنوز پیش‌نویس این قانون که به محض درج در روزنامه رسمی هنگ‌کنگ اجرایی خواهد شد، منتشر نشده است.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چاپ هنگ‌‎کنگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) سه‌شنبه بعد از ظهر جزئیات این قانون را منتشر خواهد کرد و اواخر همان روز مقامات هنگ‌کنگ در دفتر نمایندگی عالی پکن در این شهر در این زمینه دیدار خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


در پی تصویب این قانون، دولت تایوان روز سه‌شنبه درباره مخاطرات دیدار تایوانی‌ها از هنگ‌کنگ به دلیل قانون امنیتی جدید هشدار داد.

در همین حال، دولت آمریکا فشار را بر چین بر سر تصمیم این کشور به اعمال مصوبه امنیتی بر هنگ‌کنگ افزایش داده است. ویلبر، راس وزیر بازرگانی آمریکا، روز دوشنبه گفت مقررات وزارت بازرگانی که بر اساس آن رفتار ویژه‌ای با هنگ‌کنگ می‌شد از جمله صدور معافیت‌های مجوز صادرات تعلیق شده‌اند. او در بیانیه‌ای همچنین اعلام کرد اقدامات بیشتری در دست بررسی است.

پیش از این هم آمریکا از اعمال محدودیت‌های صدور روادید بر برخی از مقامات چین بر سر مسئله هنگ‌کنگ خبر داد. وزارت امور خارجه چین در واکنش به این اقدام آمریکا اعلام کرد محدودیت‌های روادیدی را بر آمریکا اعمال خواهد کرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد پکن از واشنگتن می‌خواهد تا مداخله در امور هنگ‌کنگ را متوقف کند.

او در ادامه اظهارات خود هشدار داد: «در صورت ادامه اقدامات آمریکا، چین نیز اقدامات متقابل جدی را اتخاذ خواهد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار