گردشگری سلامت محور در اصفهان تقویت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: استان اصفهان از ظرفیت‌های درمانی ویژه‌ای برخوردار است که پیوند آن با گردشگری سبب توسعه گردشگری سلامت محور در استان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: گردشگری سلامت محور طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود که مهمترین زیر مجموعه‌های آن مسائل مربوط به درمان و عوامل موثر در سلامتی جسمانی و روانی فرد است. با توجه به افزایش روز افزون کاربرد ماشین آلات و صنایع در زندگی مردم و افزایش آلودگی‌های مربوط به آن، زندگی در آب و هوای مناسب و استفاده از ظرفیت‌های طبیعی و فضا‌های ارگانیک در درمان بیماری‌ها می‌تواند آثار مثبت بسیاری را در سلامت فرد بیمار بر جای بگذارد.

او افزود: در جنوب غرب استان چنین ظرفیت‌های طبیعی وجود دارد که می‌تواند در درمان و حفظ سلامت بیماران کمک شایانی کند. بیمارستان شهید مطهری یکی از بیمارستان‌های معتبر استان است که در فولادشهر واقع شده و خدمات تخصصی و فوق تخصصی ویژه‌ای در این مرکز درمانی ارائه می‌شود. در کنار این خدمات، وجود ظرفیت‌های دیگری از جمله احداث هتل و امکانات رفاهی در اطراف بیمارستان، سبب شد شرکت متولی طرح گردشگری سلامت محور در جنوب غرب استان اصفهان طرح پیشنهادی خود را به دست ما برساند که مورد استقبال میراث فرهنگی استان نیز قرار گرفت.


بیشتربخوانید:گردشگری سلامت در اصفهان، اسیر طمع دلالان با زیرساخت‌های نامناسب



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه شهر‌های جنوب غرب استان دارای مناطق بکر و طبیعی هستند که حضور در آنجا باعث افزایش روحیه می‌شود، گفت: با وجود اینکه برخی صنایع و کارخانجات بزرگ در اطراف شهر‌های جنوب غرب استان واقع هستند و آلاینده‌های آن‌ها سبب افزایش میزان آلودگی هوا در شهر‌های اطراف می‌شود، اما این مناطق از استان از نعمت منابع و ظرفیت‌های طبیعی خوبی برخوردار است که می‌تواند در گردشگری سلامت محور مورد استفاده قرار گیرد. امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاران و حمایت اهالی آن منطقه و مدیران شهری، هر چه زودتر از این منابع خدادادی بهره برداری لازم را انجام دهیم.

او با اشاره به وجود ظرفیت‌های درمانی و اقامتی در جنوب غرب استان اصفهان خاطرنشان کرد: امکانات درمانی و رفاهی که در اختیار داریم را باید به امکانات چرخه گردشگری حوزه سلامت متصل کنیم که این آمادگی هماینک وجود دارد. در حال حاضر باید این طرح و پیوند به آژانس‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت ابلاغ گردد تا کارشناسان مربوط به این حوزه با بازدید از امکانات این مجموعه درمانی، مجوز‌های لازم برای شروع فعالیت‌ها را ثبت کنند.

اللهیاری اضافه کرد: هر کدام از بخش‌های استان دارای ظرفیت‌های درمانی و گردشگری خاصی هستند که می‌توانند در توسعه گردشگری سلامت محور نقش مهمی را ایفا کنند. در شهر اصفهان نیز شهرک سلامت را داریم که از لحاظ ارائه خدمات درمانی جایگاه خاصی را در کشور دارد. بسیاری نیز از امکانات این مجموعه استفاده می‌کنند و حتی شاهد حضور بیمارانی از سایر کشور‌ها در شهرک سلامت هستیم.

او ادامه داد: در کنار شهرک سلامت، برخی از بیمارستان‌های خصوصی استان امکانات ویژه‌ای هم در حوزه پزشکی و هم در حوزه رفاهی و اقامتی دارند که ظرفیت‌های مناسبی در گردشگری سلامت محور محسوب می‌شوند. همچنین بیمارستان‌های دولتی نیز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند و به طور کلی استان اصفهان یکی از قطب‌های مهم پزشکی کشور است و پیوند این ظرفیت با گردشگری، آثار مثبت زیادی را به همراه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به برخی از مشکلات گسترش گردشگری سلامت محور در استان گفت: برای آنکه بتوانیم گردشگری سلامت محور را در استان رواج دهیم، نیاز به ساماندهی بیماران داریم، چرا که بسیاری از بیماران به صورت فردی به بیمارستان‌ها و پزشکان مراجعه می‌کنند در حالیکه اگر این افراد بتوانند در ساز و کار و برنامه گردشگری قرار بگیرند، می‌توانیم شاهد افزایش رغبت بیماران داخلی و خارجی به استفاده از این نوع خدمات باشیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار