کشف ۷۵ درصد از پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۳۰ فقره جعل و کلاهبرداری در استان به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سردار مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ارزش پرونده‌های کشف شده ۱۳۶ میلیارد ریال بوده است، افزود: در طول این مدت ۱۰۹ نفر در خصوص جرم جعل و کلاهبرداری در استان شناسایی و دستگیر شده اند.

سردار مظاهری  با بیان اینکه در حوزه زمین خواری نیز ۶ فقره پرونده کشف شده است، عنوان کرد: در همین خصوص  ۶ نفر نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده در حوزه زمین خواری، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
سردار مظاهری  در ادامه به وضعیت سرقت‌ها در استان نیز اشاره کرد و گفت: سرقت‌ها در استان نسبت به کل کشور پایین بوده و با بررسی‌های بعمل آمده ۸ دهم سرقت‌های کل کشور در استان به وقوع می‌پیوندد.

او  با تاکید بر اینکه میانگین در ماه ۳۰ فقره سرقت در سطح استان رخ می‌دهد، تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا، بیکار و همچنین سهل انگاری مالباختگان بیشترین علل وقوع سرقت‌ها را تشکیل می‌دهد.

سردار مظاهری در استان با تاکید بر اینکه در همین خصوص۴ باند سرقت متلاشی شده اند، افزود: در حوزه کشف سرقت‌ها در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه سرقت از اماکن خصوصی و دولتی ۳۰ درصد از سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: امسال سرقت احشام، منزل و اتومبیل  روند کاهشی را طی می‌کند که اگر تمهیدات لازم از سوی شهروندان و مسئولان رعایت نشود قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.