رئیس سازمان چای کشور:

۲۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای امسال از چایکاران خریداری شد

جهانساز گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای امسال از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور، با بیان اینکه تاکنون چیزی معادل ۵۶ هزار تن برگ سبز چای با قیمت ۲۰۰ میلیارد تومان از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است اظهار داشت: دولت اهتمام خوبی در بحث پرداخت مطالبات چایکاران دارد و نسبت به واریز قدرالسهم خود به صورت مستمر و تدریجی اقدام می‌کند.

رئیس سازمان چای کشور در تشریح مقدار برگ سبز چای برداشت شده توسط چایکاران و نوع آن نیز توضیحاتی ارائه کرد و ابراز داشت: طبق آمار‌ها و گزارشات ۴۷ هزار و ۶۰۰ تن معادل ۸۵ درصد از برگ سبز چای برداشت و تحویل داده شده به کارخانجات درجه یک و ۸ هزار و ۴۰۰ تن مابقی معادل ۱۵ درصد نیز درجه ۲ بوده است.

جهانساز ارزش برگ سبز چایی که تاکنون از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده را ۲۴۸ میلیارد تومان ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به حمایت‌های خوب دولت از کشاورزان و اهتمام کارخانجات چایسازی در حال حاضر معادل ۱۹۵ میلیارد تومان یعنی چیزی حدود ۷۷ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

او رونق تولید و استقبال عمومی مردم برای مصرف چای داخلی را از جمله مؤلفه‌های اثربخش برای توسعه صنعت چای تلقی کرد و ابراز داشت: تمام تلاشمان علاوه بر افزایش تولید و بهره‌وری باید در مسیر افزایش کیفیت تولید محصول متمرکز باشد، زیرا در این صورت است که چای ایرانی می‌تواند با چای وارداتی به خوبی رقابت کند.

جهانساز لزوم انتقال دانش فنی به چایکاران را در راستای بهره‌وری بیشتر در تولید و برداشت کیفی برگ سبز چای بسیار ضروری خواند و عنوان کرد: اجرای طرح بهزراعی باغات چای، روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گیاهی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که به‌دنبال تحقق هر چه بیشتر آن هستیم.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در بسیاری از روستا‌های استان گیلان بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد اقتصاد روستاییان به صنعت چای و تولیدات آن وابسته است تصریح کرد: تولید این محصول بیش از ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و موجب اشتغالزایی می‌شود بنابراین در صورت حمایت‌های قانونی می‌توان آن را توسعه داد.

او پشتیبانی و حمایت‌های همه جانبه دولت و مدیریت اعمال شده از سوی سازمان چای کشور را از صنعت چای داخلی متذکر شد و خاطرنشان کرد: با توجه به انجام عملیات بهزراعی و مکانیزاسیون در سطح باغات چای، تجهیز و نوسازی کارخانجات چایسازی امسال چای استحصالی از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

جهانساز فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده را از جمله دستاورد‌های به دست آمده در صنعت چای اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانجات چایسازی نیز همواره در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.