پرداخت حقوق کارگران هفت تپه به کجا رسید؟

رئیس دادگستری شوش گفت: پیگیر مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه هستیم و بخشی از حقوق معوقه آن‌ها بزودی پرداخت می‌شود.

پرداخت حقوق کارگران هفت تپه به کجا رسید؟به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شهرستان شوش در خصوص مشکلات کارگران هفت تپه و پرداخت نشدن ۳ ماه حقوق آنها گفت: پیگیر پرداخت حقوق معوقه کارگران این کارخانه هستیم و تلاش می‌کنیم بخشی از مطالبات آنها بزودی پرداخت شود.

او تلاش مجموعه دادگستری شهرستان را حمایت از صنایع و کارگران شاغل در این شرکت عنوان کرد و افزود: از هیچ کوششی برای احقاق حقوق قانونی کارگران دریغ نخواهد شد.

شوش در زمینه صلح و سازش پیشتاز است

جعفری چگنی در ادامه به پیشنهاد ثبت سنت حسنه فصل و خون بس در فهرست میراث ناملموس کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان در زمینه صلح و سازش بین عشایر عرب، لر و بختیاری منطقه در کشور پیشتاز است و تاکنون موفق شده چندین پرونده اختلاف و قتل را به صلح و سازش منجر کند.

رئیس دادگستری شهرستان شوش تصریح کرد: سنت حسنه "فصل" در عشایر عرب و نیز "خون بس" برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان پیشنهاد شده تا با جمع‌آوری مستندات، نسبت به ثبت ملی آنها به نام این شهرستان اقدام شود.


بیشتر بخوانید


وضعیت ورود پرونده به دادگستری شوش چگونه است؟

جعفری چگنی بیان داشت: تعداد پرونده‌های ورودی یک‌سال گذشته به این دادگستری ۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته که حاصل تلاش شورا‌های حل اختلاف و شعبه ویژه شورای ویژه معتمدین و عشایر بوده است، ضمن اینکه ۳۵ هزار و ۲۰۰ پرونده از تیرماه پارسال تاکنون به دادگستری این شهرستان وارد شده است، البته ۳۴ هزار و ۸۰۰ پرونده از این تعداد، مختومه شده که اختلاف بین آنها ناشی از تعطیلات ایام کرونایی است.

او فعالیت شورا‌های حل اختلاف شوش در کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری و صلح و سازش بین طرفین دعوا در کشور و استان خوزستان را شاخص دانست و ادامه داد: با تلاش شعبه ویژه معتمدین و سران عشایر شورای حل اختلاف شهرستان، ۱۵ پرونده قتل به صلح و سازش منجر شد ضمن اینکه صلح و سازش پرونده‌های قتل در سایر استان‌ها مورد پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارگر شرکت نیشکر هفت تپه
۱۴:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام بر باشگاه خبرنگاران جوان
خسته نباشید عزیزان
امروز هفدهمین روز تجمع کارگران شرکت نیشکر هفت تپه هست. تو رو خدا چقد وعده ؟ بچه گرسنه وعده سرش نمیشه ؟ هنوز حقوق فروردین ماه امسال را نگرفتیم.