کاهش توجه به اصول بهداشتی، مبتلایان به کرونا را افزایش داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کم توجهی مردم نسبت به رعایت اصول خود مراقبتی موجب افزایش تعداد بیماران کرونایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر چند که رفع محدودیت‌ها اجتناب ناپذیر است و باید به مقوله اقتصاد نیز پرداخته شود، اما مردم نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت  اصول بهداشتی و خود مراقبتی کم توجه شده اند و این امر در هفته‌های اخیر موجب افزایش تعداد بیماران شده است.

او افزود: در حال حاضر ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری هستند؛ مردم باید بدانند که کرونا همواره در کنار ماست و باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افزایش تعداد بیماران بستری، فشار مضاعفی را به سیستم بهداشت و درمان وارد کرده است و در برخی از موارد موجب درگیری کادر پزشکی و درمانی نیز شده است.

بدیعی با بیان اینکه برخی از بیماران بستری در مراکز درمانی زیر پوشش غیر بومی و از سایر استان‌های کشور هستند، بیان کرد: این امر نشان دهنده آن است که علی رغم ابتلا به بیماری، این افراد اقدام به سفر نموده اند بنابراین از هموطنان می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و سایرین از انجام سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.