کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نشست امروز شورای امنیت باید جلسه محاکمه آمریکا و اروپا شود

کارشناس مسائل سیاست خارجی معتقد است جلسه امروز شورای امنیت سازمان ملل باید نشستی برای محاکمه آمریکا و اروپا باشد.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: با توجه به پیش نویس قطعنامه‌ای که سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به شورای حکام ارائه کرده بودند شورای حکام هم بر این مسئله صحه گذاشت، شورای امنیت در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ به دنبال این است که اظهارات ایران را در این مورد بشنود.


بیشتر بخوانید


او افزود: اروپایی‌ها به دنبال این هستند که با فشار آمریکایی‌ها بر ایران  از مکانیسم ماشه استفاده کنند، همچنین واشنگتن هم به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است تا با استفاده از آن برخی از اقدامات تحریمی را دوباره علیه کشورمان فعال کند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: ایران در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌تواند ضمن دفاع از حقوق هسته‌ای خود به بدعهدی‌ها و خروج  آمریکا از برجام همچنین عدم انجام تعهدات اروپایی‌ها اشاره کند، عملا این جلسه باید محاکمه آمریکا و سه کشور اروپایی باشد که به تعهدات خود عمل نکردند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر امروز برای بررسی نهمین گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد آخرین وضعیت اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ قرار است در این نشست، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم سخنرانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار