افزایش ضریب نفوذ گاز روستایی چالدران به ۶۹ درصد

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: ضریب نفوذ گاز روستایی در این شهرستان با اتمام پروژه‌های در دست اجرا به ۶۹ درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در دیدار با علیپور نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران و حسن محمدزاده فرماندار این شهرستان، اظهار کرد: ۳۸ روستای چالدران گازدار هستند که شامل ۳۹ درصد جمعیت روستایی این شهرستان است، در حالی که تا سه سال قبل، تنها ۴ روستای چالدران از گاز طبیعی برخوردار بودند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه گازرسانی به ۲۸ روستای چالدران نیز پیمان‌سپاری شده و در حال اجراست، خاطرنشان کرد: این روستا‌ها در دو محور شادلو و بابالو در حال اجراست که شامل ۳۰ درصد جمعیت روستایی شهرستان می‌شود.

شیخی  یادآور شد: با گازدار شدن روستا‌های دو محور اشاره شده، ضریب نفوذ گاز روستایی چالدران به ۶۹ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی ادامه داد: علمک‌گذاری ۳ روستا و حفرات خالی شهر نیز در حال پیمان‌سپاری است.

این مسئول  با اعلام اینکه ۲۵ روستای چالدران در حال گازرسانی است، افزود: ۱۳ روستای از این تعداد شامل محور شادلو و ۱۲ روستا نیز شامل روستا‌های بابالو است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، گازرسانی به ۵ روستای چالدران نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

شیخی، با بیان اینکه مقرر شده گازرسانی به روستا‌های پرجمعیت چالدران در دستور کار قرار گیرد، افزود: جهت تسریع در روند گازرسانی به محور شادلو، پیمانکار این محور را مکلف خواهیم کرد ۵ اکیپ را برای اجرای این پروژه در نظر بگیرند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گاز روستایی استان اکنون به ۷۱ درصد رسیده است، گفت: این در حالی است که تا سال ۹۲، این میزان ۲۸ درصد بود.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.