مراجعه بیش از ۲ هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی استان همدان در سال ۹۹

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ازمراجعه ۲ هزارو ۶۱۸ مصدوم نزاع به پزشکی قانونی همدان در ۲ ماهه نخست امسال خبرداد.

مراجعه بیش از ۲ هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی استان همدان در سال ۹۹آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت وگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛با اشاره به اینکه ۲ هزارو ۶۱۸ مصدوم نزاع در دو ماهه نخست امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند گفت: این رقم در مقایسه با دو ماهه نخست سال گذشته ۱/۷ دهم درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: از این میزان مراجعه تعداد ۴۸۵ نفر خانم و ۲۱۳۳ نفر آقا بوده اند.

کمالی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۹ نفر مصدوم نزاعی به پزشکی قانونی مراجعه کردند، اظهار داشت: در سال ۹۷، ۱۴ هزار و ۹۵۷ نفر مراجعه داشته اند که در این میان سال ۹۸ نسبت به مشابه سال ۹۷، ۲/۹ درصد کاهش داشته ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی با اشاره به اینکه با ظاهر خون‌آلود به پزشکیقانونی مراجعه نکنید، ابراز داشت: در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که افراد آسیب دیده در نزاع و یا تصادفات جرحی با همان ظاهر خون آلود و پیش از مراجعه به مراکز درمانی، برای تعیین خسارت به پزشکی قانونی مراجعه و تصور می‌کنند با چنین وضعیت ظاهری خسارات بیشتری به آنان تعلق می‌گیرد در صورتی که مراجعه به پزشکی قانونی پیش از دریافت خدمات اولیه درمانی هیچ تأثیری در تعیین خسارت ندارد و آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی قرار می‌گیرد نوع جراحت است.

این مسئول گفت: ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است. بنابر معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن از سوی کارشناسان پزشکی قانونی است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.